Cooperative Strategy
Competing succesfully through strategic alliances
Gebonden Engels 1999 9780471974925Samenvatting
Dit boek biedt managers een raamwerk om strategische allianties te analyseren en ze op die manier te ondersteunen bij het sluiten en uitbouwen van strategische allianties. Dussauge en Garrette presenteren strategische allianties vanuit een internationaal perspectief op basis van onderzoek bij ruim 30 internationaal opererende ondernemingen. Daarbij gaan zij ervan uit dat er niet 1 beste manier is om strategische allianties te sluiten, maar geven in plaats daarvan aanwijzingen hoe afhankelijk van de situatie een strategische alliantie het best kan worden vormgegeven. Zij onderscheiden daarbij internationale joint ventures, verticale samenwerkingsverbanden, overeenkomsten over de grenzen van bedrijfstakken heen, allianties tussen toeleveranciers van grote ondernemingen en allianties tussen ondernemingen die complementaire producten aanbieden. Vervolgens geven zij aanbevelingen hoe allianties in de praktijk kunnen worden gemanaged en onderhouden en richten zij zich ten slotte op strategische allianties tussen concurrerende ondernemingen. Het boek bevat een voorwoord van C.K. Prahalad.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
<br>
The Era of Strategic Alliances.<br>
<br>
Interfirm Cooperation: Theoretical Contributions.<br>
<br>
The Main Types of Alliance.<br>
<br>
International Expansion Joint Ventures.<br>
<br>
Vertical Partnerships.<br>
<br>
Cross Industry Agreements.<br>
<br>
Shared Supply Alliances.<br>
<br>
Quasi Concentration Alliances.<br>
<br>
Complementary Alliances.<br>
<br>
Conclusion: Anticipating the Evolutions and Outcomes of Strategic Alliances.<br>
<br>
Bibliography.<br>
<br>
Index.
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan