Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Gamestorming

A Playbook for Innovators, Rulebeakers, and Changemakers

Paperback Engels 2010 1e druk 9780596804176
Verwachte levertijd ongeveer 16 werkdagen

Samenvatting

Deze uitgave bevat meer dan 80 spellen die u helpen bij het doorbreken van barrières in de communicatie en het genereren van nieuwe ideeën, inzichten en strategieën. De auteurs leggen in dit boek de hulpmiddelen en technieken bloot van innovatieve professionals die met hun teams grote veranderingen hebben teweeggebracht. 'Gamestorming' is het resultaat van een unieke collectie spellen die betrokkenheid en creativiteit vergroten en op hetzelfde moment meer structuur en duidelijkheid zal geven binnen uw werkplek.

Specificaties

ISBN13:9780596804176
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:266
Uitgever:O'Reilly
Druk:1
Hoofdrubriek:Verandermanagement
ISSN:

Expertrecensies (3)

recensie
Gamestorming
Joost van Driessen | 10 december 2012
Een spelletjesboek voor volwassenen. Dat is 'Gamestorming', samengesteld door Dave Gray, Sunni Brown en James Macanufo en uitstekend in het Nederlands vertaald door Yvonne Halink en Ed Kerkman. De schrijvers stimuleren onze creativiteit en inventiviteit op speelse wijze. Maar let op: een spel doen is niet hetzelfde als spelen. Gamestorming is een serieuze zaak!
Lees verder
recensie
Gamestorming
Sietse Rauwerdink | 26 november 2012
Games zijn onvoorstelbaar hot. Waar traditionele leermethoden tekort schieten, komen spelmechanismen te hulp. Dave Gray, Sunni Brown en James Macanufo hebben hun praktijkervaring met games gevat in de bundel 'Gamestorming'. Ze hebben een prachtig kookboek afgeleverd vol ingrediënten om zelf een spel te maken. Als spelontwerper ontdekte ik echter één probleem: ze spelen iets té handig in op de gamingtrend en hanteren een nogal ruimte definitie van 'games'.
Lees verder
recensie
Gamestorming
José Otte | 7 maart 2011
'Gamestorming' is een boek over het creëren van een omgeving waarin creatief denken en innovatie mogelijk worden. Dave Gray, Sunni Brown, James Macanufo beschrijven games die creativiteit en innovatie oproepen en geven achtergrond bij het fenomeen games.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Over Dave Gray

Leider en manager Dave Gray heeft een achtergrond in design. Hij werkte met veel van ’s werelds grootste ondernemingen, maar ook met middelgrote bedrijven, startups, executives en individuen. Dave is oprichter van adviesbedrijf voor strategisch ontwerp XPLANE en medeoprichter van Boardthing, een samenwerkingsplatform voor verspreid werkende teams. Hij schreef eerder al twee boeken over design (visueel denken), verandering en innovatie: Gamestorming: Spellen voor vernieuwers en veranderaars, en De Connected Company. Zijn aandachtsgebied is de menselijke kant van verandering en innovatie. In het bijzonder: • Wat maakt dat mensen nieuwe ideeën omhelzen, vooral als die ingrijpen in diep ingebedde gewoonten en gedragingen? • Hoe kun je dingen die een goed idee lijken – plannen, ideeën, strategieën – tot leven wekken in de echte wereld?

Andere boeken door Dave Gray

Over Sunni Brown

Sunni Brown is de eigenaar van BrightSpot Info Design, gespecialiseerd in beelddenktechnieken die teams en organisaties succesvoller maken.

Andere boeken door Sunni Brown

Over James Macanufo

James Macanufo is directeur van de visual thinkingpraktijk van Dachis Group. Hij helpt grote technologieondernemingen en overheidsorganisaties bij het ontwikkelen van hun visie, strategie en communicatieplannen.

Andere boeken door James Macanufo

Inhoudsopgave

1 What Is a Game?
-The Evolution of the Game World
-The Game of Business
-Fuzzy Goals
-Game Design

2. 10 Essentials for Gamestorming
-1 - Opening and Closing
-2 - Fire Starting
-3 - Artifacts
-4 - Node Generation
-5 - Meaningful Space
-6 - Sketching and Model Making
-7 - Randomness, Reversal, and Reframing
-8 - Improvisation
-9 - Selection
-10 - Try Something New

3. Core Gamestorming Skills
-Asking Questions
-Creating Artifacts and Meaningful Space
-Employing Visual Language
-Improvisation
-Practice

4. Core Games
-The 7Ps Framework
-Affinity Map
-Bodystorming
-Card Sort
-Dot Voting
-Empathy Map
-Forced Ranking
-Post-Up
-Storyboard
-WhoDo

5. Games for Opening
-3-12-3 Brainstorm
-The Anti-Problem
-Brainwriting
-Context Map
-Cover Story
-Draw the Problem
-Fishbowl
-Forced Analogy
-Graphic Jam
-Heuristic Ideation Technique
-History Map
-Image-ination
-Low-Tech Social Network
-Mission Impossible
-Object Brainstorm
-Pecha Kucha/Ignite
-Pie Chart Agenda
-Poster Session
-Pre-Mortem
-Show and Tell
-Show Me Your Values
-Stakeholder Analysis
-Spectrum Mapping
-Trading Cards
-Visual Agenda
-Welcome to My World

6. Games for Exploring
-The 4Cs
-The 5 Whys
-Affinity Map
-Atomize
-The Blind Side
-Build the Checklist
-Business Model Canvas
-Button
-Campfire
-Challenge Cards
-Customer, Employee, Shareholder
-Design the Box
-Do, Redo & Undo
-Elevator Pitch
-Five-Fingered Consensus
-Flip It
-Force Field Analysis
-Give-and-Take Matrix
-Heart, Hand, Mind
-Help Me Understand
-Make a World
-Mood Board
-Open Space
-Pain-Gain Map
-The Pitch
-Product Pinocchio
-Post the Path
-RACI Matrix
-Red:Green Cards
-Speedboat
-SQUID
-Staple Yourself to Something
-SWOT Analysis
-Synesthesia
-Talking Chips
-Understanding Chain
-Value Mapping
-The Virtuous Cycle
-Visual Glossary
-Wizard of Oz
-The World Café

7. Games for Closing
-$100 Test
-20/20 Vision
-Ethos, Logos, Pathos
-Graphic Gameplan
-Impact & Effort Matrix
-Memory Wall
-NUF Test
-Plus/Delta
-Prune the Future
-Start, Stop, Continue
-Who/What/When Matrix

8. Putting Gamestorming to Work
-Imagine a World: The Betacup Story
-Game 1: Poster Session
-Game 2: Go for a Walk
-Game 3: Make Something Tangible
-Game 4: Bodystorming
-Gamestorming Results

Appendix A: Acknowledgements

Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Gamestorming