Lees verder
Leider en manager Dave Gray heeft een achtergrond in design. Hij werkte met veel van ’s werelds grootste ondernemingen, maar ook met middelgrote bedrijven, startups, executives en individuen.
Meer over de auteursGamestorming
A Playbook for Innovators, Rulebeakers, and Changemakers
Paperback Engels 2010 1e druk 9780596804176Samenvatting
Deze uitgave bevat meer dan 80 spellen die u helpen bij het doorbreken van barrières in de communicatie en het genereren van nieuwe ideeën, inzichten en strategieën. De auteurs leggen in dit boek de hulpmiddelen en technieken bloot van innovatieve professionals die met hun teams grote veranderingen hebben teweeggebracht. 'Gamestorming' is het resultaat van een unieke collectie spellen die betrokkenheid en creativiteit vergroten en op hetzelfde moment meer structuur en duidelijkheid zal geven binnen uw werkplek.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Dave Gray
Over Sunni Brown
Over James Macanufo
Inhoudsopgave
-The Evolution of the Game World
-The Game of Business
-Fuzzy Goals
-Game Design
2. 10 Essentials for Gamestorming
-1 - Opening and Closing
-2 - Fire Starting
-3 - Artifacts
-4 - Node Generation
-5 - Meaningful Space
-6 - Sketching and Model Making
-7 - Randomness, Reversal, and Reframing
-8 - Improvisation
-9 - Selection
-10 - Try Something New
3. Core Gamestorming Skills
-Asking Questions
-Creating Artifacts and Meaningful Space
-Employing Visual Language
-Improvisation
-Practice
4. Core Games
-The 7Ps Framework
-Affinity Map
-Bodystorming
-Card Sort
-Dot Voting
-Empathy Map
-Forced Ranking
-Post-Up
-Storyboard
-WhoDo
5. Games for Opening
-3-12-3 Brainstorm
-The Anti-Problem
-Brainwriting
-Context Map
-Cover Story
-Draw the Problem
-Fishbowl
-Forced Analogy
-Graphic Jam
-Heuristic Ideation Technique
-History Map
-Image-ination
-Low-Tech Social Network
-Mission Impossible
-Object Brainstorm
-Pecha Kucha/Ignite
-Pie Chart Agenda
-Poster Session
-Pre-Mortem
-Show and Tell
-Show Me Your Values
-Stakeholder Analysis
-Spectrum Mapping
-Trading Cards
-Visual Agenda
-Welcome to My World
6. Games for Exploring
-The 4Cs
-The 5 Whys
-Affinity Map
-Atomize
-The Blind Side
-Build the Checklist
-Business Model Canvas
-Button
-Campfire
-Challenge Cards
-Customer, Employee, Shareholder
-Design the Box
-Do, Redo & Undo
-Elevator Pitch
-Five-Fingered Consensus
-Flip It
-Force Field Analysis
-Give-and-Take Matrix
-Heart, Hand, Mind
-Help Me Understand
-Make a World
-Mood Board
-Open Space
-Pain-Gain Map
-The Pitch
-Product Pinocchio
-Post the Path
-RACI Matrix
-Red:Green Cards
-Speedboat
-SQUID
-Staple Yourself to Something
-SWOT Analysis
-Synesthesia
-Talking Chips
-Understanding Chain
-Value Mapping
-The Virtuous Cycle
-Visual Glossary
-Wizard of Oz
-The World Café
7. Games for Closing
-$100 Test
-20/20 Vision
-Ethos, Logos, Pathos
-Graphic Gameplan
-Impact & Effort Matrix
-Memory Wall
-NUF Test
-Plus/Delta
-Prune the Future
-Start, Stop, Continue
-Who/What/When Matrix
8. Putting Gamestorming to Work
-Imagine a World: The Betacup Story
-Game 1: Poster Session
-Game 2: Go for a Walk
-Game 3: Make Something Tangible
-Game 4: Bodystorming
-Gamestorming Results
Appendix A: Acknowledgements
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan