Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Strategic Supremacy

How industry leaders create growth, wealth, and power through spheres of influence

Gebonden Engels 2001 9780684871806
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

'Strategic Supremacy' is geschreven vanuit het perspectief van de strateeg die vanaf de heuvel het hele slagveld overziet, alle spelers, hun sterktes en zwaktes en vandaar uit bepaalt welke posities hij kan innemen, verdedigen, aanvallen, zonder middelen blind te vernietigen of nodeloos te verdedigen. Het boek is een antwoord op het economische verschijnsel dat wanneer sectoren volgroeid zijn en het prijsmechanisme transparant is, dat de marges van alle spelers naar nul gaan, behalve voor ondernemingen die er in slagen een machtspositie in de markt in te nemen, in de zin van een oligopolistische of monopolistische positie. Dat verschijnsel deed zich eind negentiende eeuw ook voor en toen werden machtsposities ingenomen via verticale integratie en monopolies. Beiden kunnen vandaag de dag niet meer; D'Aveni beschrijft een aantal strategieën hoe ondernemingen in het huidige tijdsgewricht, gegeven ook de antimonopolie wetgeving, op een legale wijze machtsstrategieën kunnen ontwikkelen om hun winstgevendheid op pijl te houden. Het boek is toegankelijk geschreven, zonder theoretische ballast.

Specificaties

ISBN13:9780684871806
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:312
Druk:0

Expertrecensies (1)

recensie
Strategic Supremacy
Hans Strikwerda | 17 april 2002
Prof. Richard D'Aveni is vooral bekend vanwege zijn boek Hypercompetition (1994). In dat boek beargumenteerde hij dat in essentie elke strategie op langere termijn onhoudbaar is.
Lees verder

Lezersrecensies

3.0 van de 5
1 stem
0
0
1
0
0

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Strategic Supremacy