Jeroen Geelhoed is directeur Strategie en markt bij Breman Installatiegroep. Daarvoor was hij partner bij adviesbureau &samhoud. Hij schreef meerdere boeken, waaronder Plezier & prestatie, Kus de visie wakker, Creating lasting value en Briljante businessmodellen.
Meer over de auteursCreating Lasting Value
How to lead, manage and market your stakeholder value
Paperback Engels 2014 1e druk 9780749471170Samenvatting
Aan welke organisatie zou u uw eigen naam wel willen verbinden? Welke organisaties waardeert u om wat ze zíjn, en om wat ze dóen? Welke organisaties die u kent creëren waarde voor al hun stakeholders? Over dit soort organisaties gaat 'Creating Lasting Value' En vooral: hoe u zo'n organisatie wordt.
Het eenzijdig sturen op aandeelhouderswaarde uit de afgelopen tientallen jaren heeft ons niet verder gebracht dan een wereldwijde economische crisis. Een nieuw perspectief is noodzakelijk. Onze huidige economie heeft organisaties nodig die niet alleen waarde creëren voor hun aandeelhouders, maar juist ook voor hun klanten, hun medewerkers én de maatschappij waarbinnen ze opereren. Dat is beter voor iedereen.
Kan dat dan? Ja! Dit boek laat zien hoe organisaties die zich richten op al hun stakeholders op lange termijn veel succesvoller zijn dan de beurshelden van vandaag. 'Creating Lasting Value' laat de principes zien die ten grondslag liggen aan duurzame waardecreatie, namelijk de drie waardegolven:
- Leid de waarde;
- Manage de waarde;
- Market de waarde.
Hoe creëert u duurzame waarde? Hoe zorgt u ervoor dat alle stakeholders enthousiast zijn over je organisatie? Dit boek geeft antwoord op al deze vragen aan de hand van vele voorbeelden, inspirerende cases (waaronder Rabobank, Starbucks, Aravind Eye Hospital en Zappos) en nieuw onderzoek. Bovendien krijgt u als lezer indringende vragen voorgelegd ter zelfreflectie en tools aangereikt om zelf mee aan de slag te gaan.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Salem Samhoud
Over Ingrid Smolders
Inhoudsopgave
1. Value for everyone
2. The waves of value
3. Starbucks
4. Mobilize energy
5. Take ownership
6. Set direction
7. Make it happen and improve
8. Zappos.com
9. Inspire others
10. Interface
11. Chage holistically
12. Dr V
References
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan