Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Think Again

Why Good Leaders Make Bad Decisions and How to Keep It From Happening to You

Gebonden Engels 2008 9781422126127
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Waarom nemen slimme en ervaren managers soms foute of zelfs rampzalige besluiten? Waarom houden mensen vast aan hun overtuiging dat ze de juiste beslissing hebben genomen, zelfs als de catastrofale resultaten duidelijk zichtbaar zijn? En hoe kunt u er zeker van zijn dat u de juiste beslissing hebt genomen, als u geen beschikking hebt over de wijsheid van achteraf?

In 'Think Again' krijg u antwoord op deze vragen. De auteurs laten zien hoe de werking van onze geest is als we geconfronteerd worden met grote beslissingen. Ons brein neemt in zo'n geval graag een shortcut. Op basis van psychologisch onderzoek en recente inzichten biedt 'Think Again' een krachtige methode om betere beslissingen te nemen.

Specificaties

ISBN13:9781422126127
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:240
Druk:1
Hoofdrubriek:Leiderschap

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Sydney Finkelstein

Sydney Finkelstein is professor aan de Tuck School of Business.

Andere boeken door Sydney Finkelstein

Over Jo Whitehead

Jo Whitehead is directeur van het Strategic Management Centre van de Ashbridge Business School.

Andere boeken door Jo Whitehead

Inhoudsopgave

Introduction

Part One: How Your Brain Makes Decisions
Chapter 1. In the Eye of the Storm
Chapter 2. Pattern Recognition
Chapter 3. Emotional Tagging
Chapter 4. One-Plan-at-a-Time

Part Two. Why Decisions Go Wrong
Chapter 5. Misleading Experiences
Chapter 6. Misleading Pre-Judgments
Chapter 7. Inappropriate Self-Interest
Chapter 8. Inappropriate Attachments

Part Three: Red Flags and Safeguards
Chapter 9. Reducing Risks with Safeguards
Chapter 10. Selecting Safeguards
Chapter 11. Leaders Make Good Decisions

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Think Again