Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

An Introduction to Management Consultancy

Paperback Engels 2022 9781529758429
Verwachte levertijd ongeveer 6 werkdagen

Samenvatting

Whether you are preparing for a management consultancy career or only want to acquire widely applicable consultancy skills, you will need a clear and concise introduction to this area.

This fully updated second edition text provides you with a practical, step-by-step guide to learn the proven successful methods and techniques of the world's leading management consultancy firms. Detailed descriptions and real-life illustrations enable you to develop consultancy skills for structured problem-solving, critical thinking, collaboration and communication.

Additionally, this text provides rich insights into the latest developments in the consultancy industry and their firms. It includes alumnus of a top management consultancy firm and is essential reading for aspiring consultants as well as anyone dealing with consultants in their career.

Specificaties

ISBN13:9781529758429
Trefwoorden:consultancy
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:376
Druk:2
Verschijningsdatum:25-1-2022
Hoofdrubriek:Advisering
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Marc Baaij

Dr. Marc Baaij is associate professor strategisch management aan de Rotterdam School of Management (RSM) van de Erasmus Universiteit en verzorgt voor managers en professionals trainingen over de methode en technieken van de toonaangevende (internationale) managementconsultancies. Daarnaast is Baaij actief in wetenschappelijk onderzoek en in contractonderzoek voor het bedrijfsleven en de (semi)overheid. De onderwerpen van Marc Baaij zijn onder meer: de strategische keuze van het vestigingsland van concernhoofdkantoren, de persistentie van superieure resultaten van ondernemingen, methodologieën en technieken voor probleemoplossing. Hij publiceerde over zijn onderzoek in internationale wetenschappelijke en managementtijdschriften. Baaij werkte eerder als managementconsultant en researchmanager voor een van de internationale topconsultancies.

Andere boeken door Marc Baaij

Inhoudsopgave

Chapter 1: The Management Consultancy Phenomenon
Chapter 2: The Management Consultancy Industry
Chapter 3: The Management Consultancy Firm
Chapter 4: The Management Consultant
Chapter 5: Selling a Consultancy Project
Chapter 6: Identifying a Client's Real Problem
Chapter 7: Structuring the Real Problem
Chapter 8: Designing and Conducting Analyses
Chapter 9: Developing a Solution
Chapter 10: Structuring a Presentation
Chapter 11: Preparing for Implementation
Chapter 12: Facilitating an Implementation

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        An Introduction to Management Consultancy