The World Café
Shaping Our Futures Through Conversations That Matter
Paperback Engels 2005 1e druk 9781576752586Samenvatting
'The World Café' is een flexibel, makkelijk te gebruiken proces om het samenwerkingsdialoog te bevorderen, wederzijdse kennis te delen en nieuwe kansen te ontdekken. Deze innovatieve benadering creëert dynamische netwerken van conversaties die de collectieve intelligentie van organisaties en communities kan katalyseren rond zijn meest belangrijke vragen.
Het boek is gevuld met het verslag van echte café dialogen van bedrijven, communities, onderwijs- en overheidsinstellingen vanuit de hele wereld. Dit unieke boek laat zien hoe het Wereld Café op iedere situatie of cultuur toegepast kan worden. Met voorbeelden van variërende organisaties zoals Hewlett-Packard, American Society for Quality, de overheid van Singapore, de Universiteit van Texas en vele anderen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Introduction
1. Seeing the invisible: conversation matters!
2. Conversation as a core process
3. Principle 1: set the context
4. Principle 2: create hospitable space.
5. Principle 3: explore questions that matter
6. Principle 4: encourage everyone's contribution
7. Principle 5: cross-pollinate and connect diverse perspectives
8. Principle 6: listen together for patterns, insights and deeper questions
9. Principle 7: harvest and share collective discoveries
10. Guiding the Café process: the art of hosting
11. Conversational leadership: cultivating collective intelligence
12. The call of our times: creating a culture of dialogue
Epilogue: how can we talk it through? - By Anne W. Dosher
Afterword: discovering the magic of collective creativity - by Peter M. Senge
Acknowledgements: it takes a village to raise a child
Illustration credits
Resources and connections: The World Café
Bibliography
Index
About the authors
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan