Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Basisboek Human Technology Interaction

Paperback Nederlands 2008
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

Iedere technologische innovatie start met wensen en eisen van de gebruiker. 'Basisboek Human Technology Interaction' is een praktische handleiding voor hoe die wensen en eisen onderzocht worden en hoe ze vervolgens bepalend zijn in technische ontwikkelprocessen. Door het doen van gebruiks- en gebruikersonderzoek wordt de gebruikskwaliteit van een product meetbaar gemaakt en kunnen gebruikersgroepen onderscheiden worden met elk hun eigen wensen en mogelijkheden: wat kennen, kunnen en willen de gebruikers? Dit inzicht vormt de basis voor het optimaliseren van producten, interfaces en ruimte.

'Basisboek Human Technology Interaction' bestaat uit drie delen, die desgewenst onafhankelijk van elkaar te gebruiken zijn. Het eerste deel beschrijft het evalueren van productgebruik voor productevaluatie. Deel twee legt uit hoe toekomstige gebruikers geïdentificeerd kunnen worden en wat hun behoeften zijn voor productinnovatie. Het derde deel gaat over het ontwerpen van gebruikskwaliteit in productontwikkeling.

De theorie wordt beschreven op basis van modellen: oriënteren-onderzoeken-vertalen en het Human-Technology-Interaction-model. Stap voor stap lopen de studenten het onderzoeksproces door. Alle stappen worden geïllustreerd met praktische cases. Op de bijbehorende website www.humantechnologyinteraction.noordhoff.nl zijn voor docenten PowerPoint-presentaties beschikbaar, onder meer over de gehanteerde modellen en tabellen.

Specificaties

ISBN13:9789001702519
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:256
Uitgever:Noordhoff
Druk:1
Verschijningsdatum:10-9-2008

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

Ten geleide

1 Als je begrijpt wat ik bedoel

Deel A Het evalueren van productgebruik
2 Productevaluatie: inzicht in productgebruik
3 Oriënteren: het identificeren van het werkelijke probleem
4 Onderzoeken: het meten van gebruikskwaliteit
5 Vertalen: het creëren van inzicht in productgebruik
6 Conclusie productevaluatie

Deel B Het identificeren van toekomstige gebruikers en hun behoeften
7 Productinnovatie: een visie op toekomstig gebruik
8 Oriënteren: het verkennen van de innovatieomgeving
9 Onderzoeken: het identificeren van behoeften
10 Vertalen; het creëren van een beeld van toekomstig gebruik
11 Conclusie productinformatie

Deel C Het ontwerpen van gebruikskwaliteit
12 Productontwikkeling: van gebruiksvisie tot gebruikskwaliteit
13 Analysefase: het ontwerpen van een gebruiksvisie
14 Ideefase: het ontwerpen van een gebruikswijze
15 Materialisatiefase: het ontwerpen van gebruiksacties
16 Realisatiefase: het ontwerpen van een gebruikskwaliteit
17 Conclusie productontwikkeling

Literatuuroverzicht
Register

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Basisboek Human Technology Interaction