, ,

Marktonderzoek voor marketingbeslissingen

Ingenaaid Nederlands 2001 9789001769123
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Managers die werkzaam zijn in marketingfuncties, hebben in de praktijk te maken met marktonderzoek. Zij zijn projectleider voor marktonderzoek, of budgetverantwoordelijk en/of gesprekspartner voor het externe marktonderzoeksbureau. Basiskennis van marktonderzoek is dan gewenst. In dit boek wordt marktonderzoek direct gekoppeld aan het marketingplanningsproces. Wanneer zou welk marktonderzoek in het planningsproces aan de orde kunnen komen en hoe wordt vervolgens het probleem in zijn algemeenheid en specifiek aangepakt.
In het marketingplanningsproces komt naar voren dat we niet alles weten of dat daarover onzekerheid bestaat. Marktonderzoek is dan nodig. 'Marktonderzoek voor marketingbeslissingen' is door zijn toegankelijkheid en praktijkgerichtheid zeer geschikt voor zelfstandig lerende personen die reeds werkzaam zijn in een commerciële functie. Inhoudelijk dekt dit leerboek tevens de exameneisen voor het nieuwe NIMA/N-VMI MIM-A examen (marktonderzoek/informatiemanagement).

Specificaties

ISBN13:9789001769123
Trefwoorden:marktonderzoek
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:254
Uitgever:Noordhoff
Druk:0
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

3.0 van de 5
1 stem
0
0
1
0
0

Over Ed van Eunen

Ed van Eunen (1947) werkte in de reclame, in het marktonderzoek en is sinds 1980 sales promotion adviseur. Hij is op dit gebied een van de belangrijkste Nederlandse autuers en schreef vele boeken en artikelen over verkoopacties. Hij is adviseur van een aantal ondernemingen.

Andere boeken door Ed van Eunen

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Marketing- & salesplanning en marktonderzoek
2. Marktonderzoekproces
3. Marktdefinitie en marktomvang
4. Concurrentieanalyse
5. Afnemersanalyse
6. Distributieanalyse
7. Interne analyse en voorspelling
8. Product- en dienstenbeleid
9. 'Prijsbeleid
10. Distributiebeleid
11. Communicatiebeleid

Over de auteurs
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marktonderzoek voor marketingbeslissingen