Marktonderzoek voor marketingbeslissingen
Ingenaaid Nederlands 2001 9789001769123Samenvatting
Managers die werkzaam zijn in marketingfuncties, hebben in de praktijk te maken met marktonderzoek. Zij zijn projectleider voor marktonderzoek, of budgetverantwoordelijk en/of gesprekspartner voor het externe marktonderzoeksbureau. Basiskennis van marktonderzoek is dan gewenst. In dit boek wordt marktonderzoek direct gekoppeld aan het marketingplanningsproces. Wanneer zou welk marktonderzoek in het planningsproces aan de orde kunnen komen en hoe wordt vervolgens het probleem in zijn algemeenheid en specifiek aangepakt.
In het marketingplanningsproces komt naar voren dat we niet alles weten of dat daarover onzekerheid bestaat. Marktonderzoek is dan nodig. 'Marktonderzoek voor marketingbeslissingen' is door zijn toegankelijkheid en praktijkgerichtheid zeer geschikt voor zelfstandig lerende personen die reeds werkzaam zijn in een commerciële functie. Inhoudelijk dekt dit leerboek tevens de exameneisen voor het nieuwe NIMA/N-VMI MIM-A examen (marktonderzoek/informatiemanagement).
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Marketing- & salesplanning en marktonderzoek
2. Marktonderzoekproces
3. Marktdefinitie en marktomvang
4. Concurrentieanalyse
5. Afnemersanalyse
6. Distributieanalyse
7. Interne analyse en voorspelling
8. Product- en dienstenbeleid
9. 'Prijsbeleid
10. Distributiebeleid
11. Communicatiebeleid
Over de auteurs
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan