Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Handboek creatieve marketingwerkvormen
Handboek creatieve marketingwerkvormen
Handboek creatieve marketingwerkvormen
Tom Spanjaard Tom Spanjaard is hbo-hoofddocent marketing en innovatie en heeft jarenlange ervaring in het ontwikkelen van creatief en innovatief onderwijs in het economisch domein. Meer over de auteurs
Handboek creatieve marketingwerkvormen Justin van Lopik 8 april 2020 Het Handboek creatieve marketingwerkvormen is een praktische handleiding voor studenten en (young) professionals die door middel van interactieve marketingwerkvormen hun marketingkwaliteiten willen verbeteren. Lees het volledige artikel
Tom Spanjaard, Herman Koot

Handboek creatieve marketingwerkvormen

Paperback Nederlands 2020 9789001873141
Verkooppositie 4814
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen
28,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Handboek creatieve marketingwerkvormen is een praktische handleiding voor studenten en (young) professionals die middels interactieve marketingwerkvormen hun marketingkwaliteiten willen verbeteren. In dit boek worden de meest gebruikte modellen in de marketing gekoppeld aan een opzet voor een concrete interactieve marketingsessie.

Per model krijgt de student een korte introductie van de theorie achter het model. Dit dient als opfrisser van de theorie waar de student reeds kennis mee heeft gemaakt. Vervolgens wordt de lezer stapsgewijs door de interactieve marketingsessie meegenomen, zodat deze zelf te reproduceren is.

Dit boek is bedoeld voor studenten met een basiskennis van marketingtheorie die middels interactie willen komen tot marketinginzichten rondom een opdracht of casus. Dat is bij voorkeur een échte opdracht, voor een bedrijf in projectvorm, stage of afstuderen, maar de werkvormen kunnen zeker ook gebruikt worden om met studenten te oefenen met een fictieve marketingcasus.

- Uniek boek in de marketingliteratuur;
- direct toepasbaar door de verbinding onderwijs en ondernemen;
- leert creatieve competenties voor in de beroepspraktijk.

Op de website www.handboekcreatievemarketingwerkvormen.noordhoff.nl staan de modellen en figuren uit het boek.

Handboek creatieve marketingwerkvormen is geschikt voor hbo-opleidingen Marketing, Communicatie, Bedrijfskunde, Creative business en Ondernemerschap. Het boek is te gebruiken vanaf de propedeuse.

Specificaties

ISBN13:9789001873141
Trefwoorden:werkvormen, marketingmodellen, interactief
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:176
Uitgever:Noordhoff
Druk:1
Verschijningsdatum:15-1-2020
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

Handboek creatieve marketingwerkvormen - 'Methodes overzichtelijk gemaakt'
Rick Lindeman | 30 maart 2020
Dat faciliteren een essentiële rol kan spelen in het ontwerpen van marketingstrategieën is bij velen bekend. Het wordt echter zelden expliciet benoemd, of meegenomen in opleidingen . Het Handboek creatieve marketingwerkvormen wil hierin verandering in brengen.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Handboek creatieve marketingwerkvormen
Tom Spanjaard 8 april 2020 Het Handboek creatieve marketingwerkvormen is een praktische handleiding voor studenten en (young) professionals die door middel van interactieve marketingwerkvormen hun marketingkwaliteiten willen verbeteren.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Tom Spanjaard

Tom Spanjaard is hbo-hoofddocent marketing en innovatie en heeft jarenlange ervaring in het ontwikkelen van creatief en innovatief onderwijs in het economisch domein. Daarnaast is hij een van de oprichters en managing partner van Voor-Sprong, dat innovatief jong talent aan bedrijven verbindt.

Andere boeken door Tom Spanjaard

Bekijk alle boeken

Over Herman Koot

Herman Koot is eigenaar van marketingbureau Buro Koorts. Vanuit zijn rol als ondernemende marketingstrateeg helpt hij samen met zijn team mkb-ondernemers in Nederland en België bij de ontwikkeling van hun bedrijven.

Andere boeken door Herman Koot

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding 7

Deel 1
Meer draagvlak en sneller resultaat door creatieve marketingsessies 11

1 De veranderende rol van de marketeer 13
1.1 Veranderend marketinglandschap 14
1.2 Verandering van het marketingproces 14

2 De interactieve marketingsessie 17
2.1 Kenmerken van een interactieve marketingsessie 18
2.2 Faciliteren van een marketingsessie 18
2.3 Verantwoordelijkheden van een facilitator 19

3 Verantwoordelijkheden rondom een creatieve marketingsessie 21
3.1 Voor de sessie: inhoudelijke voorbereiding 22
3.2 Voor de sessie: praktische voorbereiding 22
3.3 Tijdens de sessie 23
3.4 Na de sessie 26

4 Creativiteit 29
4.1 Creativiteit in de interactieve marketingsessie 30
4.2 Divergeren en convergeren 30
4.3 Associëren 31
4.4 Brainstormen en de brainstormregels 31

5 Draagvlak, motivatie en samenwerking 33
5.1 Draagvlak 34
5.2 Samenstelling van de groep voor de marketingsessie 34
5.3 Motivatie 35
5.4 Samenwerking 35
5.5 Consensus 35

Deel 2
Werkvormen voor interactieve marketingsessies 39

6 Inleiding marketingmodellen 41
6.1 Inzet van de werkvormen 42
6.2 Voordat je begint 42

7 Missie, waardediscipline en marktafbakening 47
7.1 Golden Circle van Simon Sinek 48
7.2 Ashridge-missiemodel 51
7.3 Waardedisciplines van Treacy en Wiersema 55
7.4 Domeinbepaling: Abell-model 58

8 Interne analyse 65
8.1 7S-model van McKinsey 66
8.2 Kerncompetenties volgens Hamel en Prahalad 71
8.3 VRIO-analyse van Barney 74
8.4 Value Proposition Canvas van Osterwalder et al. 77
8.5 Business Model Canvas van Osterwalder en Pigneur 85

9 Externe analyse 91
9.1 Marktanalyse DESTEP van Aguilar 92
9.2 6 W’s van Ferell en Hartline 95
9.3 Vijfkrachtenmodel van Porter 98
9.4 Semantische differentiaal van Osgood 102

10 Strategische mogelijkheden en strategische keuzes 107
10.1 SWOT-analyse 108
10.2 SWOT-confrontatiematrix 112
10.3 MABA-portfolioanalyse 115

11 Strategische opties 121
11.1 Groeistrategieën van Ansoff 122

12 Marketingimplementatie 127
12.1 Segmenteren 128
12.2 Doelgroepbepaling / targeting 133
12.3 Positioneringsmatrix (perceptual map) 136
12.4 Brand Driver-model van McKinsey 139
12.5 Marketingmix 141
12.6 Marketingmix, P van product 145
12.7 Doelstellingen / SMART 147
12.8 Persona’s ontwikkelen 149

13 Branding 155
13.1 Merkenprisma van Kapferer 156
13.2 Merkmantra (brand mantra) 159

14 Online marketing 163
14.1 Customer journey: 5A-model van Kotler 164

Begrippenlijst faciliteren 168
Begrippenlijst marketing 170
Literatuurlijst 171
Illustratieverantwoording 173
Register 174
Over de auteurs 176

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • LinkedIn Power
    Marjolein Bongers
    LinkedIn Power
    € 20,00
  • Ontdek de groeikansen van AI - Starten en groeien met kunstmatige intelligentie
    Remy Ludo Gieling
    Ontdek de groeikansen van AI - Starten en groeien met kunstmatige intelligentie
    € 24,99
  • Strategische marketingplanning
    Karel Jan Alsem
    Strategische marketingplanning
    € 71,95
  • Blauwe bananen
    Wouter de Vries jr.
    Blauwe bananen
    € 16,90
  • De plakfactor
    Dan Heath
    De plakfactor
    € 20,99
  • Wacht niet op de wind, ga roeien!
    Jos Burgers
    Wacht niet op de wind, ga roeien!
    € 20,00

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Handboek creatieve marketingwerkvormen

        Handboek creatieve marketingwerkvormen
        Tom Spanjaard , Herman Koot
        /