Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Overtuigen op papier

De methode voor succesvol argumenteren in adviesteksten, beleidsnotities en offertes

Paperback Nederlands 2004 9789012101394
Voormalig top 100Totaal 3 dagen
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

Een overtuigende adviestekst, beleidsnotitie of offerte is geen roman. Het gaat erom dat u lezers (bestuurders, directies of klanten) direct iets met uw tekst kunnen doen. Ze willen zicht op basis van uw tekst - in korte tijd - een onderbouwd oordeel vormen of een verantwoord besluit nemen.

Maar welke soorten argumenten overtuigen het best? Emotionele argumenten, kunnen die eigenlijk wel? Hoe zorgt u ervoor dat uw tekst tot daadwerkelijke actie leidt? Hoe beperkt u de kern van uw betoog tot één A4'tje? Wanneer gebruikt u een bijlage?

In dit boek leert Bert Ruck u stap voor stap een overtuigende adviestekst, beleidsnotitie of offerte schrijven. Via een direct toepasbare methode, op een lichtvoetige manier. Daarbij kan hij putten uit ruim 10 jaar praktische ervaring met trainingen in schriftelijke argumentatie bij bedrijfsleven en overheid.

Specificaties

ISBN13:9789012101394
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:148
Druk:1
Verschijningsdatum:22-10-2004
ISSN:

Lezersrecensies

3.0 van de 5
3 stemmen
0
0
3
0
0

Over Bert Ruck

Bert Ruck leert (beleids)adviseurs adviezen met impact te schrijven. Van zijn hand verschenen eerder de boeken 'Overtuigend adviseren', 'Overtuigen op papier' en 'Haal binnen die opdracht'.

Andere boeken door Bert Ruck

Inhoudsopgave

1. Om te beginnen

Op een stevig fundament is het goed bouwen

2. Fundament
3. Bouw.
4. A4-tekstmodel

Stoomcursus argumenteren

5. Hoe overtuig je een lezer?
6. De argumentatiestructuur - het betoog in de steigers zetten
7. Verzwegen argument - er staat wel wat er niet staat
8. Argumentatieschema's - de kritiek voor zijn
9. Argumentatie - en hoe schrijf je het op?

Werk in uitvoering

10. Bedrijfsfitness in Madum

Voetangels en klemmen in de argumentatiepraktijk

11. De perfecte inleiding: een abc'tje!
12. Het kader: resultaten uit het verleden die nu tellen
13. Wel of geen alternatieven in de tekst?
14. De tekst als bouwsteen voor het debat
15. Hoe nu verder? Het gebruik van de tekst centraal

Samenvatting en checklist in 25 vragen

Kernbegrippen op een rij

Gebruikte boeken

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Overtuigen op papier