Telefonische vaardigheden in 3 stappen

Ingenaaid Nederlands 2003 1e druk 9789013000597
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

De telefoon is niet meer uit het leven van een manager weg te denken. Hoewel de fax goed van pas komt en de stroom e-mails blijft aanzwellen, is het voor velen nog steeds het belangrijkste instrument om het meeste uit een werkdag te halen. Het is dus een hulpmiddel, maar evengoed een stoorzender, die veel tijd kan kosten. Om te zorgen dat de telefoon een handig instrument en een bruikbaar hulpstuk blijft, heeft Martijn Jacobs op een rij gezet hoe u als salesmanager of accountmanager de telefoon kunt inzetten en optimaal kunt gebruiken. Hiervoor gaat hij uit van drie stappen, waarbij steeds vanuit een andere invalshoek naar het telefoongesprek wordt gekeken. In het eerste deel wordt een aantal algemene telefoonvaardigheden besproken, in het tweede deel gaat Jacobs in op de gesprekken die u als manager vooral voert en in het derde deel krijgt u adviezen om de telefonische prestaties van uw medewerkers en uw organisatie als geheel te verbeteren. 'Telefonische vaardigheden in 3 stappen' is alles wat u nodig heeft om effectief en succesvol van de telefoon gebruik te maken.

Specificaties

ISBN13:9789013000597
Trefwoorden:sales management
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:104
Druk:1
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop

Lezersrecensies

4.0 van de 5
3 stemmen
2
0
0
1
0

Over Martijn Jacobs

Martijn Jacobs is directeur van communicatiebureau Loo van Eck. Hij begeleidt al ruim 15 jaar professionals bij het verbeteren van hun presentatietechnieken. Eerder schreef hij boeken over verkoopgesprekken en telefoontechnieken.

Andere boeken door Martijn Jacobs

Inhoudsopgave

Inleiding

Stap 1 - drie algemene telefoonvaardigheden

1. Hardlopen op een been: actief luisteren
2. Vragen staat vrij: de vraagtechniek
3. Bij wijze van spreken: uw spreekstijl

Stap 2 - vijf soorten telefoongesprekken

4. Een dag ui het leven van Jan Kooiman: inleiding
5. 9:10 - een ziekmelding
6. 9:10 - een zieke medewerker bellen
7. 10:15 - drie Slechtnieuwsgesprekken
8. 11:30 - een acquisitiegesprek
9. 14:20 - een klacht
10. 16:30 - een telefonische vergadering

Stap 3 - de telefonische presentatie van uw bedrijf

11. De telefonische presentatie van uw bedrijf: inleiding
12. Maak huisstijlafspraken
13. Train uw medewerkers
14. Houd de kwaliteit hoog

Bijlage: telefoonmeetlat

Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Telefonische vaardigheden in 3 stappen