Ondernemingsrecht - BV en NV in de praktijk
Gebonden Nederlands 2013 10e druk 9789013035452Samenvatting
Deze uitgave bouwt voort op - en is een verdieping van - de in 2005 verschenen 9e druk van 'BV en NV' van Sanders en Westbroek.
Anders dan 'BV en NV' is dit boek primair bedoeld voor de praktijk van de advocaat, de notaris, de fiscalist, de accountant, de bedrijfsjurist en de civiele rechter of arbiter. Daarnaast is het bij uitstek bestemd voor studenten die een Master-opleiding of een gespecialiseerde (beroeps)opleiding, zoals in accountancy, fiscaliteit of treasury, volgen. Diverse hoofdstukken zijn bovendien geschikt voor onderwijs in capita selecta van het ondernemingsrecht.
Met het oog op het gebruik in de praktijk is ingegaan op vele vragen die in de praktijk zijn gerezen. Voorts hebben de auteurs, afhankelijk van het onderwerp, naar zo recent mogelijke jurisprudentie en literatuur verwezen. Achter ieder hoofdstuk vindt de lezer een literatuurlijst en een op naam gerangschikte lijst met jurisprudentie.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. De oprichting
3A. Kapitaal vermogen – BV
3B. Kapitaal vermogen – NV
4A. Aandelen – BV
4B. Aandelen – NV
5. Bestuur
6. Raad van commissarissen
7. De structuurvennootschap
8. De algemene vergadering
9. Concernrecht
10. Statutenwijzing en omzetting
11. Ontbinding en vereffening
12. Fusie, overname en splitsing
13. Effectenrecht
14. De beursvennootschap en beschermingsconstructies
15. Financiële verslaggeving
16. Medezeggenschap van werknemers
17. Corporate litigation
18. Internationaal en Europees vennootschapsrecht
Geïntegreerd jurisprudentieregister
Artikelenregister
Trefwoordenregister
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan