Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

CRM de klant centraal

Gebonden Nederlands 2000 9789014071275
10
Voormalig top 10Totaal 38 dagen
Voormalig top 100Totaal 221 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

In een tijd waarin de klant van koning keizer is geworden, blijkt het onderhouden van een langdurige, winstgevende relatie met die klant de sleutel naar duurzaam ondernemingssucces. Bedrijven hebben daarom massaal het concept Customer Relationship Management omarmd en menige onderneming stort zich vol overgave op de vertaalslag naar de marketingpraktijk van alledag. Dat is niet eenvoudig. Wilt u CRM goed invoeren, dan heeft dat ingrijpende gevolgen voor de onderneming als geheel. Deze Marketingwijzer biedt inzicht in de vijf onderdelen die een bedrijf goed moet beheersen om een hoogwaardige relatie met een individuele klant aan te kunnen gaan: strategie, contactmanagement, klantenmanagement, datamanagement en operationeel management. De selectie uit de (internationale) vakliteratuur, cases en checklists in dit boek helpen marketeers de kloof tussen theorie en praktijk met succes te overbruggen.

Specificaties

ISBN13:9789014071275
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:183
Druk:0
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
CRM de klant centraal
Paul Postma | 16 maart 2001
Uitgeverij Samsom brengt naast het maandelijkse Tijdschrift voor Marketing elke twee maanden een boekje uit rond een marketing thema, de zogenoemde Marketing Wijzers. Zo zijn onder meer titels verschenen over merken, loyaliteit, diensten, strategie, en nu terecht een over CRM, nummer 17 in de reeks.
Lees verder

Lezersrecensies

3.8 van de 5
5 stemmen
1
2
2
0
0

Over Rob Beltman

Rob Beltman is al meer dan vijftien jaar actief in het marketingvak, als adviseur, begeleider, docent en onderzoeker. Hij heeft inmiddels honderden organisaties begeleid bij marketingvraagstukken. Rob is medeoprichter van H3ROES, een coöperatie van professionals uit diverse disciplines, die samenwerken om Nederland klantgerichter te maken.

Andere boeken door Rob Beltman

Over Ed Peelen

Prof. Dr. Ed Peelen is hoogleraar Direct Marketing/CRM op Business Universiteit Nyenrode en partner van het Rotterdamse adviesbureau ICSB Marketing en Strategie. Hij heeft bedrijfseconomie gestudeerd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en heeft zich na zijn studie onder andere gespecialiseerd in relatie- en direct marketing, op welke onderwerpen hij in 1989 is gepromoveerd. Over dit en andere marketingonderwerpen heeft hij diverse adviesprojecten geleid en uitgevoerd alsmede in-company programma's verzorgd en georganiseerd. Van zijn hand verschenen ruim vijftien boeken en een groot aantal artikelen in nationale en internationale tijdschriften. Op veel conferenties heeft hij opgetreden als spreker of dagvoorzitter.

Andere boeken door Ed Peelen

Over Philip Waalewijn

Philip Waalewijn is werkzaam bij ICSB Marketing en Strategie. Hij heeft jarenlange ervaring met het begeleiden en ondersteunen van de strategievorming voor organisaties in uiteenlopende sectoren.

Andere boeken door Philip Waalewijn

Inhoudsopgave

Voorwoord

State of the art

1. CRM - de klant central

Capita selecta

A. Strategie

2. Relatiemanagement: tactische en strategische implicaties
3. Relatiemarketing: universeel paradigma of managementgril?

B. Contactmanagement

4. Nieuwe kanalen naar de klant: modelmatige ondersteuning keuze distributiekanalen
5. Strategische call centers
6. Relatiegerichte organisaties: systematische interactie met klanten

C. Klantmanagement

7. Strategieën voor klantenloyaliteit
8. Kies uw soort
9. Segmentatie: een praktische en zinvolle benadering

D. Datamanagement

10. Scoren in smart markets
11. Data als resource: eigenschappen, implicaties en aanbevelingen
12. Datamining in marketing

E. Operationeel management

13. Effectiever concurreren door mass customization
14. Zoveel klanten, zoveel producten: een Amerikaanse kijk op mass customization

F. Nieuwe issues in CRM

15. E-loyaliteit: het geheime wapen van het WWW
16. Marketeers, privacy en privacybescherming
17. Welkom in de beleveniseconomie

Cases

18. Een relatiemarketing programma bij Flensted

Methoden en technieken

19. Is uw bedrijf klaar voor een op een marketing
20. Relatiemarketing of CRM in praktijk brengen
21. Quickscan van de relatiegerichtheid

Service

22. Register
23. Literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        CRM de klant centraal