

Philip Waalewijn is werkzaam bij ICSB Marketing en Strategie. Hij heeft jarenlange ervaring met het begeleiden en ondersteunen van de strategievorming voor organisaties in uiteenlopende sectoren.
Meer over de auteursZicht op de marketingprestatie
Gebonden Nederlands 2001 1e druk 9789014076669Samenvatting
Deze MarketingWijzer brengt u op de hoogte van een belangrijke ontwikkeling in het marketingvakgebied, namelijk het meetbaar maken van de marketingprestatie. Halverwege de jaren negentig kwam in de reclamewereld het begrip 'Accountability' opzetten. Thans is de vraag hoe het zit met de accountability van de marketing. Het meten van de marketingprestatie wint steeds meer terrein. Tevens is een hernieuwde aandacht voor de financiële aspecten van het marketingbeleid ontstaan. Is de marketingperformance wel te meten? En zo ja, hoe dan? Dit boek geeft antwoord op dit soort vragen en geeft inzicht in de marketingprestatie. De gekozen bijdragen zijn relevant voor de marketingpraktijk in de komende jaren. Door middel van cases, methoden en technieken wordt de toepasbaarheid duidelijk.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Philip Waalewijn
Over Yousri Mandour
Inhoudsopgave
State of the art
1. Zicht op de marketingprestatie
Capita selecta
A. Marketingstrategie
2. Strategische routebeschrijvingen
3. Generaliserende wetmatigheden in de marketing: een kritische beschouwing
B. Marketing performance measurement
4. Het meten van marketingprestaties: verleden en uitdagingen
C. Financiële benadering
5. Het waarderen van de bijdrage van marketing
D. Partiële benadering
6. Het rendement van marketing meten
7. Zorgvuldig prijsbeleid boekt resultaat
8. De koppeling tussen reclame en merkwaarde
E. Partiële benadering: kwalitatieve invalshoek
9. Introductie op klantwaarde-analyse: trends in klanttevredenheid, klantenloyaliteit en klantwaarde
10. Meten van return on innovation
F. Integrale benadering
11. Toepassing van de M-Balanced Scorecard
12. Marketinggezondheid op lange termijn
13. Marketingmaatstaven
Cases
14. Invloed van marketing op financiële resultaten
15. Customer delight en de resultaten
16. Return on Quality bij Chase Manhattan Bank
17. E-performance: het pad naar rationele overvloed
Methoden en technieken
18. Meet de prestatie van uw merk
19. Test uw Marketing Balanced Scorecard
20. Meten van klantwaarde: waarom en hoe?
21. Waardebepaling van een merk
Service
22. Literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan