Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Purple Cow - Verander je business door buitengewoon te zijn

Internationale bestseller

Gebonden Nederlands 2008 1e druk 9789022994702
Voormalig top 100Totaal 92 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Of u bent een paarse koe of u bent het niet. Of u bent buitengewoon of u bent onzichtbaar. Maak uw keuzen.

U kunt het beter onder ogen zien. De P's waar marketeers mee werken - prijs, promotie, publiciteit om er een paar te noemen - werken niet meer. Aan het lijstje moet één bijzondere P worden toegevoegd: de Paarse koe.

Koeien zijn saai, zeker als u er een paar hebt gezien. Maar een paarse koe, dat zou bijzonder zijn. Paarse koe beschrijft iets fenomenaals, spannends en ongelooflijks dat tegen onze intuïtie ingaat. Elke dag komen consumenten in aanraking met zoveel saaie dingen - veel zwart-wit koeien - dat u zeker weet dat ze een paarse koe nooit zullen vergeten. En het is geen marketingpraat die u op uw product of dienst kunt plakken. Het zit er al in. De paarse koe is ingebouwd of hij is er niet. In 'Purple Cow' spoort Seth Godin u aan om ervoor te zorgen dat de paarse koe in alles zit wat u maakt of doet. Zo wordt het werkelijk opmerkelijk.

Het is een manifest voor marketeers die willen helpen producten te creëren die marketing waard zijn.

Specificaties

ISBN13:9789022994702
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:182
Uitgever:AW Bruna
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (3)

recensie
Purple Cow - Verander je business door buitengewoon te zijn
Bas van Vlierden | 16 juli 2010
Seth Godin's 'Purple Cow' staat al lange tijd hoog in de lijst bestverkochte sales- & marketingboeken van webwinkels. Godin's uitspraken op de achterkant van het boek ('the old ways of marketing are dead', 'your product will only survive in a crowded marketplace is you stop advertising and start innovating' en 'you need to be a purple cow') doen verwachten dat de Purple Cow de oplossing is voor veel problemen waar marketeers tegenwoordig mee worstelen. Benieuwd of dat werkelijk zo is?
Lees verder
recensie
Purple Cow - Verander je business door buitengewoon te zijn
Marjolein te Kolsté | 30 december 2008
'Purple Cow' van Seth Godin is een smakelijk boekje over het creëren van onderscheidende producten (diensten) die succesvol zullen zijn. Het staat vol met inspirerende voorbeelden en ideeën. Godin betoogt dat het geen zin meer heeft om grootscheeps op televisie reclame te maken. Hij beschrijft waarom je de 'early adopters' moet bereiken en waarom je reclame nooit zal werken als het op de massa gericht is.
Lees verder
recensie
Purple Cow - Verander je business door buitengewoon te zijn
Robert Mekenkamp | 2 december 2008
De internationale bestseller 'Purple Cow' is in een Nederlandse vertaling uitgekomen. Uitgangspunt van het boek is het concept van de 'Purple Cow' (paarse koe). Wees als bedrijf een 'Purple Cow', dat wil zeggen, wees opmerkelijk, doe het anders dan de anderen waardoor je uitstijgt boven de rest. Het idee dat originaliteit voor een bedrijf loont is allerminst nieuw maar wanneer '...de beste intuïtieve marketeer van dit moment' dit idee aanprijst in een als Milkareep vermomd boekje, dan word je toch nieuwsgierig.
Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
9 stemmen
5
3
0
1
0

Over Seth Godin

Seth Godin is de auteur van veel bekende bestsellers zoals Permission Marketing, Purple Cow en Tribes. Met zijn dagelijkse blog bereikt hij wereldwijd een miljoenenpubliek. Als initiatiefnemer van The Carbon Almanac Network heeft hij zich opgeworpen als een prominente voorvechter van maatregelen tegen klimaatverandering.

Andere boeken door Seth Godin

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Purple Cow - Verander je business door buitengewoon te zijn