Fredrike Bannink is klinisch psycholoog en Master of Dispute Resolution. Zij heeft een praktijk voor training, coaching en mediation te Amsterdam.
Meer over Fredrike BanninkEen beter leven. Hoe dan?
Paperback Nederlands 2019 1e druk 9789024406999Samenvatting
Een *****-strategie voor een plezierig, betrokken, zinvol en succesvol leven en positieve relaties
We zijn gezonder, rijker en veiliger dan ooit. Nederland staat in de top 10 van gelukkigste landen. Toch gaat het niet met iedereen even goed, of voelt iedereen zich even gelukkig. Maar daar is vaak wat aan te doen. In Een beter leven vertaalt Fredrike Bannink moeiteloos de wetenschappelijke bevindingen van de positieve psychologie naar het grote publiek.
Als klinisch psycholoog en jurist weet ze als geen ander hoe wij kunnen vastlopen in negativiteit. Het realiseren van een beter leven voor jezelf en de mensen om je heen hoeft niet veel moeite te kosten en kan gewoon leuk zijn. Iedereen kan met behulp van dit boek meer plezier, betrokkenheid, zingeving, positieve relaties en succes ervaren.
‘Fredrike Bannink is pionier van het eerste uur in het onderkennen en beschrijven van de
mogelijkheden van de positieve psychologie.’ – Ernst Bohlmeijer, auteur van Voluit leven en Dit is jouw leven
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
INLEIDING 8
1 POSITIEVE PSYCHOLOGIE 14
2 VERANDERING VAN FOCUS 30
3 HET PLEZIERIGE LEVEN 40
4 HET GOEDE, BETROKKEN LEVEN 50
5 POSITIEVE RELATIES 60
6 HET ZINVOLLE LEVEN 70
7 IETS BEREIKEN IN JE LEVEN 82
8 NAWOORD 90
DE 40 TOEPASSINGEN OP EEN RIJ 98
LITERATUUR 100
WEBSITES EN APPS 106
BIJLAGEN 108
REGISTER 118
DANKWOORD 124
OVER DE AUTEUR 126
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan