Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Marktonderzoek-design

Door de boom het bos zien

Paperback Nederlands 2020 9789024434947
Verkooppositie 3071
Nog niet verschenen, verwacht op 28‑10‑2020
29,50

Samenvatting

Dit boek introduceert de ‘onderzoeksboom’, een model dat je inzicht geeft in de complexiteit van marktonderzoek en de verschillende onderzoekstechnieken die je daarbij kunt inzetten.

Marktonderzoek-design laat je stapsgewijs zien hoe je op een gestructureerde, creatieve en logische manier marktonderzoek ontwerpt. Daarbij staat steeds de link met het eigenlijke marketingvraagstuk centraal: welk type vragen werken bij loyaliteitsonderzoek, hoe leg je een customer journey vast of achterhaal je de koopcriteria van potentiële klanten?

De auteur gebruikt in haar methode de allegorie van de boom. Ze begint onder de grond, met de wortels van marktonderzoek zoals validiteit en betrouwbaarheid, maar ook een onderzoekende houding en ethisch handelen vormen de basis van gedegen marktonderzoek.

In de stam volgen de onderzoekstappen – van de aanleiding tot aan de keuze van de onderzoekstechniek.
De diverse technieken zijn de zijtakjes aan een
drietal dikkere takken: deskresearch, verbaal onderzoek
en observatieonderzoek.
Marktonderzoek-design is voor iedereen die marktonderzoek
ontwerpt en voor studenten in het hoger onderwijs
die in hun stage- en afstudeerperiode zitten.

Specificaties

ISBN13:9789024434947
Rubriek:Marketing
Trefwoorden:marktonderzoek
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Druk:1
Verschijningsdatum:28-10-2020

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Iris van Hest

Iris van Hest behaalde haar Master Marketing Management aan de universiteit van Tilburg. Nu is ze als docent Marktonderzoek & Marketing verbonden aan Fontys Hogescholen. Ze ziet het als haar missie om onderzoek toegankelijk, logisch en praktisch te maken, zowel voor studenten als professionals.

Andere boeken door Iris van Hest

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marktonderzoek-design