

Marktonderzoek-design
Door de boom het bos zien
Paperback Nederlands 2020 9789024434947Samenvatting
Dit boek introduceert de ‘onderzoeksboom’, een model dat je inzicht geeft in de complexiteit van marktonderzoek en de verschillende onderzoekstechnieken die je daarbij kunt inzetten.
Marktonderzoek-design laat je stapsgewijs zien hoe je op een gestructureerde, creatieve en logische manier marktonderzoek ontwerpt. Daarbij staat steeds de link met het eigenlijke marketingvraagstuk centraal: welk type vragen werken bij loyaliteitsonderzoek, hoe leg je een customer journey vast of achterhaal je de koopcriteria van potentiële klanten?
De auteur gebruikt in haar methode de allegorie van de boom. Ze begint onder de grond, met de wortels van marktonderzoek zoals validiteit en betrouwbaarheid, maar ook een onderzoekende houding en ethisch handelen vormen de basis van gedegen marktonderzoek.
In de stam volgen de onderzoekstappen – van de aanleiding tot aan de keuze van de onderzoekstechniek.
De diverse technieken zijn de zijtakjes aan een
drietal dikkere takken: deskresearch, verbaal onderzoek
en observatieonderzoek.
Marktonderzoek-design is voor iedereen die marktonderzoek
ontwerpt en voor studenten in het hoger onderwijs
die in hun stage- en afstudeerperiode zitten.
Specificaties
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan