Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Set Invloed en Online invloed

Paperback Nederlands 2022 9789024447695
Verkooppositie 3933Hoogste positie: 469
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Invloed
Welke mechanismen zorgen ervoor dat jij ja zegt tegen een aanbieding waar je eigenlijk niet op zat te wachten? Welke technieken gebruiken verkopers en anderen die iets van jou gedaan willen krijgen? En hoe kun jij deze technieken zelf ook toepassen?

Het gaat in biologisch opzicht om vaste gedragspatronen; complexe reeksen gedragingen die zich telkens in haast precies dezelfde volgorde afspelen, bijvoorbeeld bij het beschermen van het territorium, het hofmaken van een partner of het zorgen voor het nageslacht. Het interessantste hieraan is de manier waarop het mechanische gedrag in werking wordt gesteld: de sleutelprikkel.

Aan de hand van boeiende theorie en herkenbare praktijkvoorbeelden laat Robert Cialdini in deze internationale bestseller zien hoe beïnvloeding werkt. Hij ging daarvoor drie jaar undercover bij autodealers, fondsenwervers, reclamemakers en telemarketeers.

Daar ontdekte hij dat het geheim van succesvol overtuigen in zes eenvoudige principes schuilt:
- wederkerigheid
- consistentie
- sociaal bewijs
- sympathie
- autoriteit
- schaarste

'Invloed van Robert Cialdini is met afstand het boek dat ik het vaakst aanbeveel. De inzichten in De kracht van timing zijn misschien nog wel onthutsender.' – Chip Heath, coauteur van 'Switch' en 'De plakfactor'

Online invloed
Genomineerd voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2020

Hoe maak je van kijkers kopers? En van afhakers aanhakers? Door het slim toepassen van gedragspsychologie haal je veel meer resultaat uit je website, app of online campagne. Psycholoog en webdesigner Joris Groen en overtuigingsgoeroe Bas Wouters leggen haarfijn uit wat werkt, wat niet werkt, en waarom.

In dit boek vind je concrete en makkelijk toepasbare richtlijnen, gebaseerd op 40 jaar praktijkervaring en de inzichten van de belangrijkste gedragswetenschappers van dit moment, zoals Fogg, Cialdini en Kahneman.

Met ruim 40 succescases uit de praktijk en meer dan 150 illustraties van do’s-and-don’ts is dit de meest complete en praktische gids voor het ontwerpen en verbeteren van jouw online klantreis.

'A must-read for everyone in the field of online persuasion.' – Dr. Robert Cialdini

Specificaties

ISBN13:9789024447695
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:716
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:28-1-2022
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Robert Cialdini

Robert B. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing aan de Arizona State University en bekend van zijn gezaghebbende boek 'Invloed'. Daarvan zijn wereldwijd meer dan een miljoen exemplaren verkocht. Cialdini geldt dan ook als autoriteit als het gaat over het overtuigen van mensen.

Andere boeken door Robert Cialdini

Over Bas Wouters

Bas Wouters is overtuigingsexpert en oprichter van Onlineinvloed.nl. Met zijn online leadgenerator keukenplaats.nl disrupteerde hij de keukenbranche en genereerde hij een miljoenenomzet. Als enige ter wereld mag hij zich Cialdini Method Certified Trainer én BJ Fogg Certified Tiny Habits coach noemen.

Andere boeken door Bas Wouters

Over Joris Groen

Joris Groen is psycholoog en user experience designer, gespecialiseerd in online overtuigen. Hij verbeterde de resultaten van honderden websites, webshops, apps en online campagnes van onder andere KLM, Mercedes-Benz en Bol.com. Daarnaast is hij gecertificeerd BJ Fogg Tiny Habits coach.

Andere boeken door Joris Groen

Inhoudsopgave

Invloed
Inleiding

1. Beïnvloedingswapens
2. Wederkerigheid: het aloude geven en nemen... en nemen
3. Commitment en consistentie: innerlijke spookbeelden
4. Sociale bewijskracht: de waarheid, dat zijn wij
5. Sympathie: de vriendelijke dief
6. Autoriteit: geregisseerd respect
7. Schaarste: de regel van het tekort
8. Onmiddellijke invloed: primitieve volgzaamheid in een automatisch tijdperk

Literatuur
Index

Online invloed
Inleiding 11
Online invloed 13

Deel 1 zo ontwerp je gedrag 17
Deel 2 zo ontwerp je een winnende prompt 47
Deel 3 zo vergroot je motivatie 101
Deel 4 zo vergroot je ability 169
Deel 5 zo ontwerp je keuzes 241
Deel 6 zo pas je gedragspsychologie toe 271

Dankwoord 407
Verder lezen 409
Over de auteurs 411
Literatuurlijst 413

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Set Invloed en Online invloed