Succesvol toepassen van multimedia
Ingenaaid Nederlands 1998 9789026728778Samenvatting
Multimedia is een begrip dat de laatste jaren steeds vaker op de agenda van communicatiemanagers, technologen en vormgevers staat. Toch blijkt er nog veel onduidelijkheid te bestaan over hoe je met multimedia daadwerkelijk je (marketing-)communicatie kunt verbeteren. Een goed inzicht in de achtergronden, de ontwikkelingen en de (on) mogelijkheden van multimedia is van groot belang. 'Succesvol toepassen van multimedia' geeft stapsgewijs aan waar een communicatiemanager mee te maken krijgt bij het nadenken over en het maken van een multimediaproductie. De auteurs geven antwoord op de meest gestelde vragen over multimedia systemen, distributie van gegevens, interactieve communicatie en het ontwerpen van een winstgevend concept, een begrijpelijke interactiestructuren een aantrekkelijke gebruikersinterface.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Leeswijzer
Deel 1 - Multimedia
1. Wat is multimedia?
2. Wat kun je met multimedia?
3. Hoe realiseer je multimedia?
Deel 2 - Multimediasystemen
4. Wat is een multimediasysteem?
5. Hoe bepaal je welk multimediasysteem gebruikt kan worden voor een bepaald toepassingsgebied?
6. Hoe kom je tot een combinatie van hard en software die geschikt is voor een specifieke toepassing als multimediasysteem?
Deel 3 - Digitaal
7. Wat is er zo bijzonder aan digitaal?
8. Wat kun je met digitale informatie?
9. Hoe maak je gegevens digitaal toegankelijk en hoe beheer je ze?
Deel 4 - Distributie van gegevens
10. Hoe krijg je informatie van en naar gebruikers?
11. Waarom is het nuttig om multimediale gegevens digitaal te distribueren?
12. Hoe kun je multimediale gegevens digitaal verspreiden?
Deel 5 - Interactieve communicatie
13. Wat is interactieve communicatie?
14. Wanneer is het aan te bevelen om gebruik te maken van interactieve communicatie?
15. Hoe zorg je ervoor dat interactieve communicatie werkt?
Deel 6 - Conceptontwikkeling
16. Wat is conceptontwikkeling?
17. Waar moet je aan denken bij een conceptplan?
18. Hoe maak je een conceptplan?
Deel 7 - Gebruikersinterface en interactiestructuur
19. Wat is een gebruikersinterface en wat is een interactiestructuur?
20. Welke keuzes kunnen gemaakt worden bij het ontwerpen van een gebruikersinterface en interactiestructuur?
21. Hoe ontwerp je een gebruikersinterface en interactiestructuur?
Deel 8 - Tot slot
22. Samenvatting
23. Begrippenlijst
24. Eindnoten
Over de auteurs
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan