Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Marketing voor zorgverleners

Paperback Nederlands 2007 9789031349708
Op werkdagen voor 17:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Gereguleerde marktwerking is de nieuwe werkelijkheid in de zorgsector. Onder het wakend oog van beleidsmakers en toezichthouders maakt de gezondheidszorg een grote omslag door in de wijze waarop vraag en aanbod op elkaar worden afgestemd. Er wordt een nieuw spel gespeeld: het spel van de markt.

Voor de meeste zorgverleners is marketing nog een onbekend terrein. Dit boek biedt hulp bij het beantwoorden van belangrijke strategische vragen, zoals:
- Waarop baseren patiënten hun oordeel over zorgaanbieders?
- Hoe kunnen we bestaande klanten behouden en nieuwe klanten werven?
- Wie zijn eigenlijk onze concurrenten en hoe kunnen we ons van hen onderscheiden?

'Marketing voor zorgverleners' richt zich vooral op medische professionals, bestuurders en managers in de zorgsector. De auteurs - een marketeer, een bestuurder en een medicus - zorgen ervoor dat u vanuit een ander en nieuw perspectief naar de zorg gaat kijken.

Specificaties

ISBN13:9789031349708
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:160
Druk:1
Verschijningsdatum:6-12-2008
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

3.3 van de 5
3 stemmen
0
1
2
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Bram den Engelsen

Bram den Engelsen is partner bij Tywnstra Gudde Adviseurs en Managers in Amsersfoort. Hij adviseert zorgaanbieders bij strategische vraagstukken met betrekking tot marktwerking, positionering en concurrentie in de zorg.

Andere boeken door Bram den Engelsen

Over Cathy van Beek

Cathy van Beek is lid en plaatsvervangend voorzitter van de raad van bestuur van de NZa.

Andere boeken door Cathy van Beek

Over Geert Blijham

Geert Blijham is voorzitter van de raad van bestuur van het Universitair Medisch Centrum (UMC) Utrecht.

Andere boeken door Geert Blijham

Inhoudsopgave

Woord vooraf
Voorwoord van de auteurs

1. Inleiding
2. Marktwerking, concurrentie
3. Zorgvraag en zorgconsument
4. Zorgaanbod en klantwaardering
5. Strategische analyse en marktonderzoek
6. Strategie en positionering in de zorgmarkt
7. Zorgmarketingstrategie en -middelen
8. Merkenbeleid en communicatie
9. Epiloog

Literatuur
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketing voor zorgverleners