Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Bedrijfskundige aspecten in de zorg

Gebonden Nederlands 2018 9789036816366 3e druk
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Managers in zorginstellingen zijn vaak vakinhoudelijke deskundig op een of twee gebieden. Daarnaast hebben zij echter inzicht nodig in alle bedrijfskundige aspecten van de organisatie. Een optimale bedrijfsvoering vraagt om een brede oriëntatie.

'Bedrijfskundige aspecten in de zorg' biedt managers informatie over en inzicht in de verschillende besturingsaspecten waar zij dagelijks mee te maken hebben. De informatie in dit boek is toegankelijk en to the point. Deze helpt managers zowel mensen als processen beter aan te sturen.

Na een inleidend hoofdstuk over de trends in de zorgsector volgen tien hoofdstukken over verschillende bedrijfskundige aspecten: strategie, marketing en cliëntgerichtheid, financieel management, organiseren en management, organisatieverandering: van managen naar faciliteren, human resource management, informatie- en communicatietechnologie, logistiek management, gezondheidsrecht en leiderschap en zelfmanagement. Al deze hoofdstukken zijn specifiek toegespitst op de zorgsector.

De hoofdstukken zijn geschreven door ervaren managers en opleiders uit de zorgsector.

Specificaties

ISBN13:9789036816366
Trefwoorden:bedrijfskunde, zorg
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:418
Druk:3
Verschijningsdatum:17-9-2018
Hoofdrubriek:Non-profit
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Gijs Hiltermann

Gijs Hiltermann is zelfstandig gevestigd adviseur en opleider op het gebied van financieel management. Als docent/trainer heeft hij een variëteit aan financiële en niet-financiële managers getraind binnen bedrijven, overheidsorganisaties en masteropleidingen van diverse universiteiten en hogescholen.

Andere boeken door Gijs Hiltermann

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Bedrijfskundige aspecten in de zorg