,

ITIL en dienstverlening

Een belofte voor MKB en non-profitorganisaties

Paperback Nederlands 2003 9789039521342
Voormalig top 100Totaal 31 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

'ITIL en dienstverlening' gaat over de toepassing in de praktijk van IT-service management. Met voorbeelden uit de dienstverlenende reiswereld, zorg en politie wordt de theorie getoetst aan de vaak lastige, complexe praktijk.
Vanuit de IT zijn inzichten ontstaan die ook toepasbaar zijn op steeds meer gebieden waar servicemanagement een rol speelt, dus niet alleen IT bedrijven maar ook het MKB en non-profitorganisaties. Deze inzichten hebben betrekking op de procesmatige manier waarop IT-servicemanagement ingericht is. Het boek baseert zich hierbij op de ITIL-aanpak (IT Infrastructure Library). Ook komen de onderwerpen kostenbeheersing en (out)sourcing aan de orde en is er aandacht voor communicatie en de mens als succesfactor.

'ITIL en dienstverlening' is geschreven vanuit de achtergrond van de IT en gericht op managers in het MKB en non-profitorganisaties en iedereen die geïnteresseerd is in de wijze waarop servicemanagement kan leiden tot een verbetering van de bedrijfsvoering. Praktische gesproken biedt dit boek voldoende basis voor het afleggen van het examen ITIL foundation.

Specificaties

ISBN13:9789039521342
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:183
Uitgever:Boom
Druk:0
Verschijningsdatum:9-11-2009
Hoofdrubriek:IT-management / ICT

Lezersrecensies

4.0 van de 5
2 stemmen
1
0
1
0
0

Inhoudsopgave

1. Inleiding
2. Service management
3. Service support
4. Service delivery
5. Kosten en sourcing
6. Organisatorische invoering ITIL en de menskant

Bijlagen

1. Literatuurverwijzingen
2. Overzicht basisbegrippen
3. Logikwiz
4. ISC-Zuid organisatie en procesmodel mei 2003
5. Antwoorden op vragen

Trefwoordenregister

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        ITIL en dienstverlening