Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Strategie in drie

De centrale dimensies van effectieve strategieën

Paperback Nederlands 2004 9789043007733
Niet leverbaar.

Samenvatting

'Strategie in drie' maakt de belangrijkste theoretische inzichten over strategie toepasbaar voor de managerspraktijk. Het maakt duidelijk dat het bij strategie om praktische vragen gaat. Die vragen gaan over concurreren : waar willen we concurreren, hoe doen we dat, concurreren we in samenwerking of op eigen kracht? Aan de hand van deze drie vragen bespreken de auteurs in de loop der tijd ontwikkelde benaderingen; ze doen dat helder en systematisch, zodat de lezer eenvoudig kan beoordelen wat het best bij zijn problemen past.

Zo vindt de manager of ondernemer zijn weg in het doolhof van bestaande aanpakken en technieken en leert hij snel die aanpak te kiezen die optimaal zal werken in zijn specifieke situatie. Want dat is misschien wel de belangrijkste les van dit boek: een effectieve oplossing van een strategische vraagstuk moet uniek zijn. Universele recepten bestaan niet en imitatie leidt maar al te vaak tot mislukking.

Specificaties

ISBN13:9789043007733
Trefwoorden:strategie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:260

Expertrecensies (1)

Strategie in drie
Albert Martens | 2 januari 2005
'Strategie in drie' is een boek dat, volgens de auteurs, geschreven is omdat het onderwijsveld er om vroeg, omdat veel boeken over strategie te abstract zouden zijn voor managers en omdat de op managers gerichte boeken tamelijk eenvoudige recepten geven die altijd en overal zouden helpen bij het oplossen van strategische problemen.
Lees verder

Lezersrecensies

3.7 van de 5
3 stemmen
1
0
2
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Jan Eppink

Prof. Dr. D. Jan Eppink studeerde in 1967 af als bedrijfseconoom aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Na enige functies in het bedrijfsleven trad hij in 1973 in dienst bij de Economische Faculteit van de VU. Naast zijn onderwijs- en onderzoektaken, werkte hij sindsdien voor verschillende adviesbureaus, het laatst bij Boer & Croon. Hij was toezichthouder bij een aantal middelgrote organisaties en vervult die functie nu nog bij Gelre Ziekenhuizen. Jan Eppink was bestuurslid van verschillende nationale en international verenigingen op het gebied van strategisch management en was lange tijd lid van de redactieraad van Long Range Planning en van Strategic Management Journal. Hij gaf in veel landen lezingen en publiceerde meer dan 70 artikelen en hoofdstukken in (inter)nationale tijdschriften en boeken.

Andere boeken door Jan Eppink

Over B.A.G. Bossink

Dr. Ir. B.A.G. Bossink is universitair hoofddocent aan de Faculteit Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde van de Vrije Universiteit Amsterdam.

Andere boeken door B.A.G. Bossink

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Inleiding
2. Spreiding: product
3. Spreiding: geografisch
4. Spreiding: verticale integratie
5. Positioneren: het bereiken van concurrentievoordeel
6. Positioneren: laagtekostenstrategie
7. Positioneren: differentiatiestrategie
8. Samenwerking.
9. Volledige samenwerking: fusies en overnames
10. Samenwerking op deelgebieden: joint ventures en strategische allianties

Bijlagen

Noten

Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Strategie in drie