Robert Kok heeft jarenlange ervaring als hogeschooldocent Sportmarketing en Sportsponsoring binnen de opleiding SPECO Sportmarketing van Fontys Economische Hogeschool Tilburg.
Meer over de auteursSportsponsoring
Paperback Nederlands 2013 2e druk 9789043025096Samenvatting
Sponsoring wordt steeds professioneler en is niet meer weg te denken uit de moderne sportwereld. Sportsponsoring bekijkt sponsoring vanuit het perspectief van zowel de sponsor als het sponsorobject.
In vier delen behandelt dit boek:
- de sponsor, het sponsorobject, het sponsorproces en het sponsorplan;
- merkwaarde en relatiemarketingdoelstellingen;
- activering en effectmeting van sportsponsoring;
- juridische aspecten van sportsponsoring;
- ambushmarketing en risico's van sportsponsoring.
De theorie wordt door praktijkvoorbeelden ondersteund. Daarnaast geven de kaders een toepassing van de theorie op verschillende praktijksituaties. In deze tweede editie zijn alle voorbeelden en ondersteunend cijfermateriaal geactualiseerd om de meest recente ontwikkelingen op het gebied van sportsponsoring te kunnen verwerken in de theorie.
Sportsponsoring, tweede editie is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs.
Dit boek wordt geleverd met een toegangscode voor Pearson XTRA. Op www.pearsonxtra.nl is veel aanvullend studie- en lesmateriaal beschikbaar, zoals de eText van het boek, meerkeuzevragen en verschillende cases. Docenten vinden er een docentenhandleiding, powerpoints en relevante weblinks.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Merel Walraven
Inhoudsopgave
1. Inleiding
Deel 2 De sponsor
2. Het sponsorproces vanuit de sponsor
3. Sponsoring en merkwaarde
4. Sponsoring en interne doelgroepen
5. Sponsoring en relatiemarketingdoelstellingen
6. Activering van sportsponsoring
Deel 3 Het sponsorobject
7. Effectmeting bij sportsponsoring
8. Sponsoring gezien vanuit het sponsorobject
Deel 4 Sponsorspecifieke onderwerpen
9. Het sponsorplan van het sponsorobject
10. Sponsoring en recht
11. De risico's van sponsoring
12. Ambushmarketing
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan