Inleiding
Deel 1: Een computer programmeren
1. Beginnen met programmeren
2. Alles over programmeertalen
3. Een programma schrijven
4. De gereedschapskist van een computerprogrammeur
Deel 2: De bouwstenen van programma's
5. Aan de slag
6. De structuur van een computerprogramma
7. Variabelen, constanten en commentaar
8. Getallen kraken en spelen met strings
9. Beslissingen, beslissingen...
10. In herhaling vallen
11. Een programma verdelen in subprogramma's
12. Dingen opslaan in arrays
13. Spelen met objectgeoriënteerd programmeren
Deel 3: Programmeren voor gevorderden
14. Zoek- en sorteeralgoritmen
15. Programma's debuggen
16. Programmacode optimaliseren
17. Een gebruikersinterface maken
Deel 4: Programmeren voor internet en smartphones
18. Spelen met HTML
19. Interactieve webpagina's maken met Java en JavaScript
20. Mobiele apps maken
Deel 5: Het deel van de tientallen
21. Meer dan tien nuttige bronnen voor programmeurs
22. Tien potentiële programmeercarrières
Bijlage A: Gangbare lus- en beslissingsstructuren
Bijlage B: Gratis compilers en interpreters
Bijlage C: Gebruikelijke programmeertermen
Index