Roland Ullrich is econoom en financieel analist. Hij adviseert particuliere en professionele beleggers.
Meer over Roland UllrichTradingpsychologie voor Dummies
Paperback Nederlands 2022 9789045357669Samenvatting
De psychologische kant van het traden wordt vaak onderschat. Zonde, want om succesvol trader te worden, is het essentieel om jezelf en je investeringsgedrag goed te begrijpen. Met behulp van bevindingen uit de psychologie legt dit boek je uit hoe je een handelsstijl vindt die bij je past, waarmee je je sterke eigenschappen optimaal benut en je je kansen op succes vergroot.
Dankzij praktische tips en op maat gemaakte technieken leer je hoe je omgaat met verlies, stress en andere emotionele valstrikken, zodat je zelfverzekerd en goed voorbereid kunt beginnen met kopen en verkopen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Deel 1: De zelfverzekerde trader 11
Hoofdstuk 1: Slim traden 13
Hoofdstuk 2: Mentale kracht ontwikkelen 21
Deel 2: Gids voor succesvol traden 39
Hoofdstuk 3: Je persoonlijke tradingsysteem ontwikkelen 41
Hoofdstuk 4: De praktische uitvoering van je tradingplannen 69
Deel 3: Emotionele soevereiniteit 89
Hoofdstuk 5: Traden als persoonlijkheidsontwikkeling 91
Hoofdstuk 6: Mentale zelfcoaching in de praktijk 113
Hoofdstuk 7: De psychologie van verliesverwerking 127
Hoofdstuk 8: Mentale technieken voor stress- en angstbeheersing 145
Deel 4: Met vertrouwen beslissingen nemen 157
Hoofdstuk 9: De kronkelige paden van de besluitvorming ontwarren 159
Hoofdstuk 10: Vuistregels uit de evolutionaire doos gebruiken 171
Hoofdstuk 11: De juiste basis voor tradingbeslissingen 177
Deel 5: Verkeerd gedrag vermijden 191
Hoofdstuk 12: Duidelijke inschattingsfouten vermijden 193
Hoofdstuk 13: Collectief foutief gedrag op de beurs 205
Hoofdstuk 14: Grip krijgen op het ego bij trading 221
Hoofdstuk 15: Angst: je constante begeleider bij traden 229
Deel 6: Het deel van de tientallen 247
Hoofdstuk 16: Tien vermijdbare psychische valkuilen van traden 249
Hoofdstuk 17: Tien succesgeheimen van mentaal superieure traders 255
Hoofdstuk 18: Tien basisregels voor de perfecte tradingdag 261
Index 271
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan