Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Volkomen onlogisch

Waarom je vaak handelt in strijd met je eigenbelang

Paperback Nederlands 2012 9789047005599
Dit product is niet meer leverbaar

Samenvatting

We denken doorgaans dat we goed geïnformeerde, logische beslissingen nemen. Maar als er iets logisch is, dan is het wel hoe onlogisch wij mensen ons vaak gedragen. Of we nu afvallen of stoppen met roken, een auto kopen of verliefd worden - het enige wat we systematisch doen is onszelf voor de gek houden, te veel betalen, situaties onderschatten en treuzelen.

Vreemd genoeg is dit irrationele gedrag niet willekeurig of nutteloos. Het is methodisch en voorspelbaar - wat ons volkomen onlogisch maakt. Ariely heeft met 'Volkomen onlogisch' een leerzame en vermakelijke everseller geschreven die ons op een zeer herkenbare manier wijst op ons gedrag.

Specificaties

ISBN13:9789047005599
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:288
Druk:5
Hoofdrubriek:Psychologie

Expertrecensies (1)

Carla Verwijs | 26 april 2010
U denkt dat uw beslissingen rationeel en weldoordacht zijn? Als u 'Waarom we altijd tijd te kort komen' van Dan Ariely hebt gelezen, gaat u heel anders naar uw beslissingen kijken. Ze zijn allesbehalve rationeel, betoogt Ariely. Erger nog, ze zijn zelfs voorspelbaar irrationeel!Lees verder

Lezersrecensies

4.1 van de 5
15 stemmen
5
6
4
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

nieuws
De moeder aller denkfouten
Ger Post 12 december 2014 In managementboeken mogen we graag leren over denkfouten – althans, die van anderen. Maar steken we hier echt wat van op? ‘Te denken dat het kopen van een boek je verder helpt, dat is misschien wel de grootste dwaling.’
Alle interviews en artikelen (2)

Over Dan Ariely

Dan Ariely is auteur, hoogleraar psychologie en gedragseconomie, en bekleedt de Joep Lange-leerstoel aan de UvA. Zijn TED-talks hebben meer dan 17 miljoen views, en van zijn bestseller Predictably Irrational zijn meer dan 1 miljoen exemplaren verkocht.

Andere boeken door Dan Ariely

Inhoudsopgave

Inleiding

1. De waarheid over relativiteit
2. Het misverstand van vraag en aanbod
3. De prijs van nul kosten
4. De kosten van sociale normen
5. De kracht van een gratis koekje
6. De invloed van opwinding
7. Het probleem van uitstel en zelfdiscipline
8. De hoge prijs van bezit
9. Deuren openhouden
10. Het gevolg van verwachtingen
11. De kracht van de prijs
12. De cyclus van het vertrouwen
13. De context van ons karakter, deel 1
14 De context van ons karakter, deel 2
15. Bier en gratis lunches

Dankwoord
Lijst met medewerkers
Noten
Bibliografie

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Volkomen onlogisch