

Menno Lanting is dé Nederlandse autoriteit op het gebied van digitale transformatie, AI, innovatie en leiderschap. Hij adviseert toonaangevende organisaties, schreef meerdere bestsellers en is een veelgevraagd spreker.
Meer over Menno LantingConnect + CD
De impact van sociale netwerken en op organisaties en leiderschap
Ingenaaid Nederlands 2010 1e druk 9789047022978Samenvatting
Editie met interview-CD voor de speciale actieprijs van € 32,50!
Over het boek
De macht over de markt verschuift van bedrijven naar sociale netwerken als Twitter, Facebook en Hyves. Bedrijven verliezen de binding met klant en medewerker. Er moet dan ook een omslag gaan plaatsvinden: van gesloten, hiërarchische en onpersoonlijke naar open, authentieke en verbonden organisaties.
Connect! is een welgemeende aansporing. Lanting geeft concrete antwoorden op vragen als: Hoe kan ik zelf sociale netwerken gebruiken? Welke nieuwe businessmodellen ontstaan er? Op welke manier behouden we als organisatie aansluiting met de jonge, sociale netwerkgeneratie? Connect! is een must voor iedere leider, manager of professional.
Dat het in een behoefte voorziet, bleek wel toen het boek een halfjaar lang in de top-10 van managementboek.nl stond (en daarvan de eerste maand op nummer 1).
Nu bieden wij het boek aan samen met een speciale CD waarop de kernthema's kort worden uitgelegd en Menno wordt geïnterviewd over het belang van sociale netwerken voor elke organisatie.
Ontmoet Menno Lanting op het boekevent 'Organisatie 3.0' op 23 april 2013 in Utrecht. Iedere deelnemer ontvangt uiteraard zijn nieuwste bestseller 'De slimme organisatie', en meer! Meer informatie over dit middagprogramma vindt u hier.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
Deel 1 Connected!wereld
1 Van piramide naar schijnbare chaos
2 De opkomst van sociale netwerken
3 Digital natives en digital immigrants
Deel 2 Connected!organisatie
4 Kenmerken van een Connected!organisatie
5 Connected!leiderschap: benodigde strategie en leiderschapsstijl
6 Op naar een sociale netwerkstrategie
7 Connected!business: sociale netwerken en businessmodellen
8 Collectieve passie: sociale netwerken en product- en dienstontwikkeling
9 Sociale netwerken en hrm
10 Sociale netwerken en marketing
11 Sociale netwerken en klantenservice
Bijlage Ondernemers en professionals actief in sociale netwerken
Postscriptum
Literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan