Drs. Skylla Janssen werkt sinds 2001 als docent Interactieve Media bij de opleiding Media en entertainmentmanagement van Hogeschool InHolland.
Meer over de auteursDe game-industrie
Een inleiding
Ingenaaid Nederlands 2007 1e druk 9789047300212Samenvatting
Games zijn niet langer alleen het domein van jonge mensen; ze veroveren de wereld in rap tempo. Ze worden gespeeld door alle lagen van de bevolking en ook nog in allerlei variaties en op allerlei niveaus. Waren games vroeger gemaakt voor entertainment, nu worden ze ook ingezet om leerdoelen te bereiken, het leger te trainen en voor de marketing van producten en diensten.
'De game-industrie' biedt een rijk geïllustreerd beeld van de branche waarbij veel aandacht wordt besteed aan de Nederlandse situatie. Het boek gaat vooral over de zakelijke kant van de game-industrie en belicht daarnaast ook de factoren die een rol spelen bij de ontwikkeling van games.
Aan de orde komen marketing en businesstrends, het profiel van de gamer, verschillende genres in gaming, auteursrecht, piraterij en kwesties als geweld en seks in games. Voorbeelden uit de praktijk en interviews met mensen die al werkzaam zijn in de game-industrie geven een goede oriëntatie op de wereld van de games.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Skylla Janssen
Over Micha van der Meer
Inhoudsopgave
1. Introductie
2. De platformen in de tijd
3. Partijen in de gamebranche
4. De markt in cijfers
5. Gameontwikkeling
6. De gamer
7. Gamegenres en gameplay
8. Auteursrecht en piraterij in het digitale tijdperk
9. Marketing
10. Businesstrends
11. Kwesties
Begrippenlijst
Illustratieverantwoording
Bronnen
Register
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan