Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

De game-industrie

Een inleiding

Ingenaaid Nederlands 2007 1e druk 9789047300212
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Games zijn niet langer alleen het domein van jonge mensen; ze veroveren de wereld in rap tempo. Ze worden gespeeld door alle lagen van de bevolking en ook nog in allerlei variaties en op allerlei niveaus. Waren games vroeger gemaakt voor entertainment, nu worden ze ook ingezet om leerdoelen te bereiken, het leger te trainen en voor de marketing van producten en diensten.

'De game-industrie' biedt een rijk geïllustreerd beeld van de branche waarbij veel aandacht wordt besteed aan de Nederlandse situatie. Het boek gaat vooral over de zakelijke kant van de game-industrie en belicht daarnaast ook de factoren die een rol spelen bij de ontwikkeling van games.

Aan de orde komen marketing en businesstrends, het profiel van de gamer, verschillende genres in gaming, auteursrecht, piraterij en kwesties als geweld en seks in games. Voorbeelden uit de praktijk en interviews met mensen die al werkzaam zijn in de game-industrie geven een goede oriëntatie op de wereld van de games.

Specificaties

ISBN13:9789047300212
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:222
Druk:1
Hoofdrubriek:

Lezersrecensies

4.5 van de 5
2 stemmen
1
1
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

nieuws
De game-industrie
Bertrand Weegenaar 4 december 2007 Reset, Changing the way we look at video games (Berrett-Koehler, 2007) in een bijzonder diepgaand en leerzaam boek over de snel groeienDe game-industrie. De auteur, Rusel DeMaria, is een vermaard game-strateeg en bespreekt het hele spectrum van het ontstaan in de arcades tot de huidige virtuele werelden. Alleen is de insteek t.o.v. andere boeken een andere: het gaat DeMaria in gaming ontspannen EN leren. Er zijn nogal wat misverstanden op dit gebied: "geweld"-games zet aan tot geweld, veel spelen van games maakt kinderen a-sociaal! Gamen is verslavend!

Over Skylla Janssen

Drs. Skylla Janssen werkt sinds 2001 als docent Interactieve Media bij de opleiding Media en entertainmentmanagement van Hogeschool InHolland.

Andere boeken door Skylla Janssen

Over Micha van der Meer

Micha van der Meer is managing director van White Bear BV. White Bear houdt zich bezig met de nieuwe generatie crossmediale marketing games, casual games en game portals.

Andere boeken door Micha van der Meer

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Introductie
2. De platformen in de tijd
3. Partijen in de gamebranche
4. De markt in cijfers
5. Gameontwikkeling
6. De gamer
7. Gamegenres en gameplay
8. Auteursrecht en piraterij in het digitale tijdperk
9. Marketing
10. Businesstrends
11. Kwesties

Begrippenlijst
Illustratieverantwoording
Bronnen
Register
Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De game-industrie