Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Leaving a legacy

Grow your social impact

Paperback Engels 2020 1e druk 9789048636631
Verwachte levertijd ongeveer 3 werkdagen

Samenvatting

People want to change things, improve the world. Our mind cannot live without meaning. Just like the body asks for food. We all know that we have the leverage to make things happen. It’s important to know what to do, but it’s even more important to remember why you do what you do. Leaving a legacy is about impact surviving the erosion of time. About scaling and accelerating positive impact. Be ready to get inspired about leaving your own legacy.

How do you leave a legacy? What drives a legacy? How about your legacy statement? And how about growing your impact? Will you choose for scaling up, scaling deep, scaling out, or maybe even scaling down? Get carried away by the impact point of view and discover how you can grow the impact of your organisation too.

This book reveals strategies of a diversity of organisations, from NPO’s over associations, governmental and knowledge institutes to commercial organizations, who succeeded in growing their social impact. Because no matter in what kind of organisation you are spending your days, you too may leave a legacy that has improved our world socially or ecologically.

Specificaties

ISBN13:9789048636631
Trefwoorden:impact, nalatenschap
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:132
Druk:1
Verschijningsdatum:15-4-2021
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Omar Mohout

Omar Mohout, momenteel Entrepreneurship Fellow bij Sirris, is een veel gepubliceerd technologieauteur, C-niveau adviseur van groeibedrijven en Fortune 500-bedrijven en professor ondernemerschap aan de Universiteit Antwerpen, Antwerp Management School en Solvay Brussels School of Economics en Management. Mohout schrijft voor VentureBeat, SaaScribe, Data News, Bloovi en StartUs; Co-voorzitter van Circle Of Growth; Community host voor Corporate Venturing Europe; Organisator van de Growth Hacking Meetup en mede-oprichter van de #BeTech community. Hij is lid van de Raad van Bestuur van Startups.be en bestuurslid van technologie- en groeibedrijven Aproplan.com en Teamleader.eu. Mohout is voorzitter van de Strategische Adviesraad van VITO, een onderzoeks- en technologieorganisatie in het kader van cleantech en duurzame ontwikkeling; Voorzitter van BeCentral, de nieuwe focus voor alles digitaal in België en lid van de Raad van Advies voor Digital Transformation Conference en Internet of Things Convention. Hij is ook een mentor bij Nexxworks, Duval Union, Founder Institute, imec.iStart, Startit @KBC, Startathlon, Virtuology Academy, Flanders DC, Belgische ambassadeur bij World Startup Report, ambassadeur voor MIT Innovators Under 35 Europe, en academische medewerker aan de European Startup Monitor. Mohout is een hoofdspreker en panellid op het gebied van technologie, ondernemerschap en innovatie bij toonaangevende conferenties. Hij is tevens auteur van boeken als Lean pricing (2015), Het Belgische startuplandschap (2015), Crowdfunding in België (2016), From idea to product market fit (2017) en 99 reasons why startups fail (2017).

Andere boeken door Omar Mohout

Over Kaat Peeters

Kaat Peeters is directeur van de Sociale InnovatieFabriek, die zich inzet voor sociale innovatie en sociaal ondernemerschap in Vlaanderen. Kaat is tevens lector maatschappelijke innovaties aan de Erasmushogeschool in Brussel.

Andere boeken door Kaat Peeters

Inhoudsopgave

Foreword
Intro
Introduction to the legacy canvas

1. All about impact
1.1. What is impact?
1.2. Why do we want to have impact?
1.3. Why should everyone make impact in his or her own way?

2. How to intentionally make a long lasting positive impact, a legacy?
2.1. When can we call it a legacy?
2.2. What societal challenges do you want to impact?
2.3. From concern to control
2.4. Your legacy statement
2.5. Measuring your impact

3. Stages of impact: from negative impact to a legacy

4. Strategies for your legacy
4.1. Collaboration is key
4.2. Getting to the core
4.3. Scaling strategies
4.3.1. Scaling up
4.3.2. Scaling deep
4.3.3. Scaling out
4.3.4. Scaling down
4.4. The match of impact and revenue

5. Going international

Outro
Tools

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Leaving a legacy