
Lees verder
Marita Vos is hoogleraar 'Organisational Communication' aan de Universiteit van Jyvaskyla in Finland, consortiumcoördinator van een internationaal EU- gefinancierd onderzoeksproject over crisiscommunicatie en participant in diverse andere onderzoeksprojecten.
Meer over de auteursDe interesse voor communicatie is de afgelopen jaren sterk toegenomen. Aanvankelijk werd communicatie vooral geassocieerd met uitvoerende activiteiten zoals het schrijven van artikelen, het onderhouden van contacten met de pers en het ontwikkelen van advertentiemateriaal. Tegenwoordig is er meer aandacht voor de functie die communicatie kan vervullen voor organisaties. De focus is daarmee drastisch veranderd: er wordt vaker met een organisatiekundig perspectief naar communicatie gekeken en de effecten van communicatie krijgen meer aandacht. In dit boek wordt communicatie bezien als een beleidsinstrument in de relatie tussen de organisatie en de maatschappelijke omgeving. De auteurs schetsen drie domeinen: concerncommunicatie, interne communicatie en marketingcommunicatie. Vervolgens behandelen zij op integrale wijze: theorie, communicatieonderzoek, organisatie van de communicatie en communicatie in internationaal perspectief.