Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Inkopers & Verkopers

Ken uw tegenpartij

Paperback Nederlands 2010 9789052617602 1e druk
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Als manager en ondernemer wilt u graag grip hebben op de commerciële processen in uw organisatie. U wilt scherp inkopen en gunstig verkopen. Soms zit u aan de ene kant van de onderhandelingstafel, dan weer aan de andere.

'Inkopers & Verkopers' helpt bij het ontwikkelen van een succesvolle relatie tussen inkopers en verkopers. Beide partijen moeten onderhandelen, zich presenteren en contracten afsluiten. Ze zijn van elkaar afhankelijk en de mate waarin zij in staat zijn om hun aanpak aan te passen aan een specifieke situatie bepaalt voor het grootste deel hun succes.

Dit boek geeft antwoord op vragen als:
- Hoe kunnen inkopers en verkopers tot een goede samenwerking komen, zelfs bij een aanbesteding?
- Waarom gaat een commercieel gesprek vooral over prijs en hoe kunt u dat veranderen?
- Hoe geeft inkoop geld uit en wat krijgt u ervoor terug?
- Hoe maakt verkoop duidelijk wat de organisatie verkoopt en wat is de toegevoegde waarde voor uw klant?
- Hoe kunt u situationeel (onder)handelen en welke instrumenten gebruikt u hiervoor?

De antwoorden en adviezen uit dit boek kunt u direct in uw eigen praktijk toepassen.

De serie Praktijkgidsen voor Manager en Ondernemer biedt een praktische training in managementvaardigheden. Met een minimum aan theorie en een maximum aan praktische richtlijnen verwerft u in twee avonden lezen een schat aan informatie en vaardigheden. Daarnaast zijn de boeken ideaal als naslagwerk.

De Praktijkgidsen voor Manager en Ondernemer worden geschreven door mensen die op hun vakgebied een jarenlange praktijkervaring hebben opgedaan. De serie staat onder redactie van Ron Plattel.

Dit boek is eerder verschenen onder de naam 'Situationeel (onder)handelen'.

Specificaties

ISBN13:9789052617602
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:120
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:24-11-2011
Hoofdrubriek:Inkoop en logistiek

Expertrecensies (1)

recensie
Sharing is selling
Ronald Buitenhuis | 19 november 2010
Genoeg boeken over verkoop. Genoeg boeken ook over inkoop. Dito boekenkast vol met literatuur over onderhandelen. Maar een combinatie van die drie, nee, dat ontbrak, constateerde Bert Willemsen. Hij sprong in het gat en schreef Situationeel (onder)handelen. Hoe komen inkopers en verkopers tot een succesvolle relatie? Een handleiding.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
4 stemmen
4
0
0
0
0

Over Bert Willemsen

Bert Willemsen is medeoprichter van inkoop- en verkoopadviesbureau Orange Orca bv. Hij heeft commerciële leidinggevende functies gehad in de verpakkingsindustrie. Hij werkte samen met en voor grote internationale accounts uit de voedings- en drankenindustrie, zoals Heineken, Unilever, Sabic, Luchthaven Schiphol, Stork en Ball Packaging Europe. Aan beide kanten van de onderhandelingstafel heeft hij vele onderhandelingen geleid en ruime ervaring opgedaan op het gebied van de interactie tussen de verschillende partijen. Bert Willemsen adviseert organisaties op het gebied van waarde verkopen, inkoop van innovatie en het ontwikkelen van commercial excellence. Hij verzorgt trainingen en docentschappen over inkoop en verkoop. Hij is gastspreker op congressen en verzorgt seminars en workshops voor bedrijven.

Andere boeken door Bert Willemsen

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Inleiding
2. Inkopen
3. Overheidsaanbestedingen
4. Inkoopmanagement
5. Verkopen
6. Waarde verkopen
7. Verkoopmanagement
8. Samenwerken

Literatuurlijst
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Inkopers & Verkopers