Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Waardering. Over het meten en managen van de waarde van ondernemingen

Vertaling van het standaardwerk 'Valuation'

Paperback Nederlands 2003 1e druk 9789052618609
Voormalig top 100Totaal 118 dagen
Verkooppositie 914Hoogste positie: 11
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

'Waardering' ontstond als handboek voor consultants bij McKinsey & Company. Deze oorsprong komt tot uitdrukking in de aard van het boek. Terwijl het gebruikmaakt van hoogstaand wetenschappelijk denkwerk, richt het zich op de praktische toepassing. Het wordt internationaal beschouwd als het meest vooraanstaande boek over bedrijfswaardering.

De boodschap van 'Waardering' is eenvoudig: ondernemingen bloeien wanneer ze reële economische waarde voor hun aandeelhouders genereren. Ondernemingen scheppen waarde door kapitaal te investeren tegen een rendement dat hoger is dan de kosten van het kapitaal. Dit is zowel van toepassing op gevestigde productieondernemingen als nieuwe internetbedrijven. Het is bovendien een economische halszaak: gebrek aan gerichtheid op het scheppen van waarde is een belangrijke schakel in de keten die tot economische malaise of crisis leidt.

'Waardering' is zowel studieboek als naslagwerk voor (toekomstige) financieel managers en analisten die geïnteresseerd zijn in:
- het schatten van de waarde van alternatieve concern- en bedrijfsstrategieën
- het beoordelen van cruciale transacties als fusies, overnames, desinvesteringen, herkapitalisaties en terugkoop van aandelen
- value-based management om de resultaten van bedrijfsactiviteiten te beoordelen en richting te geven
- het communiceren met belangrijke stakeholders, vooral aandeelhouders, over de waarde van het bedrijf

Sinds haar oprichting in 1926 adviseert McKinsey & Company wereldwijd vooraanstaande bedrijven. De auteurs van Waardering zijn huidige of voormalige partners binnen de Corporate fi nance practice van McKinsey & Company. Samen hebben zij meer dan vierhonderd bedrijven in veertig landen bijgestaan in concernstrategie, fusies en overnames en value-based management.

Specificaties

ISBN13:9789052618609
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:490
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:26-1-2011
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
Waardering. Over het meten en managen van de waarde van ondernemingen
Rob van Nes | 6 november 2009
Met enige regelmaat begeleid ik bedrijven bij een overname, fusie of strategische samenwerking. Soms kleinschalig, andere keren substantieel in omvang en waarde (tot 2,5 miljard). Met gemiddeld zo'n 25 jaar businesservaring weten we als partners van Iber Business Group met elkaar wel aardig hoe het spelletje gespeeld moet worden, daar komt geen literatuur bij op tafel. 'Waardering' is een mooie gelegenheid om onze manier van werken eens te spiegelen aan de wetenschappelijke benadering van Tom Copeland, Tim Koller en Jack Murrin.
Lees verder
recensie
Waardering. Over het meten en managen van de waarde van ondernemingen
Karel Scheepers | 22 september 2003
'Waardering', de vertaling van het wereldberoemde boek 'Valuation' is terecht één van de grote bestsellers op het gebied van ondernemingswaardering. Het boek is tegelijkertijd een uitvoerig en goed leesbaar praktijkhandboek voor het uitvoeren van ondernemingswaarderingen en -niet minder belangrijk- een overtuigend pleitbezorger van de noodzaak tot het maximaliseren van de aandeelhouderswaarde. Een zeer actueel onderwerp gegeven de huidige discussie omtrent corporate governance. Daarnaast wordt ingegaan op de belangrijkste toepassingsgebieden van ondernemingswaardering zoals fusies en overnames en Value Based Management; de inbedding van het streven naar aandeelhouderswaarde creatie in het management proces, de strategievorming en de planning en control. 'Waardering' is een absolute must voor eenieder die in de praktijk met het waarderen van ondernemingen te maken heeft, maar ook voor topmanagers, strategen en controllers. In deze tweede editie zijn nieuwe inzichten verwerkt en is een aantal onderwerpen toegevoegd met name gericht op (de noodzaak van) aandeelhouderswaarde maximalisatie buiten de Verenigde Staten.
Lees verder

Lezersrecensies

3.5 van de 5
8 stemmen
2
3
1
1
1

Over Tim Koller

TIM KOLLER is a partner in McKinsey's Stamford, Connecticut office, where he leads a global team of corporate-finance expert consultants.

Andere boeken door Tim Koller

Inhoudsopgave

Voorwoord

Deel 1:
1. Waarom waarde waarderen?
2. De waardemanager
3. Basisprincipes van waardecreatie
4. Cijfergekte: hoe overleef je een spervuur van waardemaatstaven?
5. 'Cash is king'
6. Het waarmaken van waarde
7. Fusies, overnames en joint ventures

Deel 2:
8. Kaders voor waardering
9. Het analyseren van historische resultaten
10. het berekenen van de vermogenskostenvoet
11. Resultaten voorspellen
12. Perpetuïteitswaarde berekenen
13. Resultaten berekenen en interpreteren

Deel 3:
14. Concern-waardering
15. Dotcoms waarderen
16. Cyclische ondernemingen waarderen
17. Het waarderen van buitenlandse deelnemingen
18. Waardering buiten de Verenigde Staten
19. Waardering in opkomende markten
20. Optieprijsbepalingsmethoden voor de waardering van flexibiliteit

Bijlage A. Meer over het adjusted-present-value-model

Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Waardering. Over het meten en managen van de waarde van ondernemingen