Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport

Paperback Nederlands 2024 7e druk 9789054724872
Verkooppositie 604Hoogste positie: 265
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Sportmarketing is een groeiend vakgebied, dat een grote rol speelt in de internationale sportwereld. Binnen dit vakgebied wordt er onderscheid gemaakt tussen marketing van de sport en sport als marketingplatform (sportsponsoring). Dit boek focust op de marketing van sport.

Het boek is geheel herzien ten opzichte van eerdere drukken. Het centrale model van deze editie is gebaseerd op een speciaal ontwikkeld Sportmarketingcanvas, waar de sportmarketeer in ontwikkeling maar ook de professional direct mee aan de slag kan. De verschillende onderdelen van het boek vormen samen het Sportmarketingcanvas. Sportmarketingspecifieke analyse- en beslissingsgebieden komen dan ook logisch aan bod.

Vanuit verschillende onderdelen wordt een gedegen beeld geschetst van de sportmarkt waarin een organisatie opereert en wordt op basis van de kerncompetenties van deze organisatie systematisch een waardepropositie richting afnemers ontwikkeld. Daarbij spelen elementen als branding en customer journey naast de klassiekere marketinginstrumenten een rol.

Specificaties

ISBN13:9789054724872
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:414
Druk:7
Verschijningsdatum:15-8-2024
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Hugo Gruijters

Hugo Gruijters is docent Sportbusiness aan Fontys Economische Hogeschool Tilburg, opleiding SPECO Sportcommunicatie. Hij verzorgt binnen deze opleiding onder andere cursussen op het gebied van sportmarketing, sportsponsoring en sport­evenementen. Daarnaast is hij adviseur marketing & communicatie bij betaaldvoetbalorganisatie FC Eindhoven en teammanager en technisch commissielid bij hockeyvereniging DVS.

Andere boeken door Hugo Gruijters

Over Robert Kok

Robert Kok heeft jarenlange ervaring als hogeschooldocent Sportmarketing en Sportsponsoring binnen de opleiding SPECO Sportmarketing van Fontys Econo­mische Hogeschool Tilburg. Daarnaast is hij actief als strategisch consultant binnen de sportmarketing en sportsponsoring.

Andere boeken door Robert Kok

Inhoudsopgave

Lijst van figuren en tabellen
Lijst van sportcases

Deel I Inleiding
1 Inleiding is de sportmarketing

Deel II Sportmarkt en -consument
2 De sportmarkt
3 De sportconsument

Deel III Analyse en strategische keuzes
4 Analyse en marketingstrategie

Deel IV Interactie met de doelgroep
5 Branding: merken in sport
6 Customer journey

Deel V Ontwikkeling waardepropositie
7 Productbeslissingen in de sport
8 Prijsbeslissingen in de sport
9 Distributiebeslissingen in de sport
10 Marketingcommunicatiebeslissingen in de sport

Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport