

Mark van Heck is sinds zijn jeugd altijd geïnteresseerd geweest in het leren, proberen en gebruiken van nieuwe creatieve technologie. Hij vervulde verschillende functies in ict en onderwijs. Sinds 2007 is Mark onafhankelijke professional op beide gebieden. Hij bouwt websites, digitale leeromgevingen, interactieve leermiddelen, interactieve boeken en apps.
Meer over Mark van HeckE-business en logistiek
Organisatie en bedrijf
Paperback Nederlands 2002 1e druk 9789057357305Samenvatting
Dit boek behandelt de integratie van verschillende onderdelen van productiebedrijven en de informatiesystemen die daarbij een rol spelen. Er wordt onder meer aandacht besteed aan de koppeling tussen:
- planning, inkoop en productie;
- verschillende productie-eenheden;
- productie- en administratieve systemen;
- bedrijfssystemen en e-commerce;
- systemen van verschillende bedrijven.
Systemen en principes als MRP, ERP, SCADA/DCS, WFM, EDI en e-commerce komen binnen dit kader aan bod. Verder wordt er aandacht besteed aan bedrijfsorganisatorische aspecten die samengaan met de ontwikkelingen in de ICT. Outsourcing, veranderingen in de marketingstrategieën en juridische aspecten zijn hiervan voorbeelden.
Dit boek kan zelfstandig doorgewerkt worden. Ieder hoofdstuk begint met een praktijkopdracht, die bedoeld is om aanwezige kennis te testen. Ieder hoofdstuk eindigt met een aantal vragen en opdrachten.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Materiaalplanning
3. Workflowmanagement
4. Naar een verdere integratie
5. De koppeling tussen administratieve en technische systemen
6. Communicatie tussen bedrijven
7. Communicatie tussen bedrijven en consumenten
8. Verschillen binnen b2c e-business
9. ICT en outsourcing
10. Wetgeving en de verspreiding van gegevens
11. Juridische aspecten van de ICT
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan