VOORDEEL - 61% korting

Bedrijf der duizend eilanden

Verdienen met interne communicatie

Ingenaaid Nederlands 2006 1e druk 9789058710772
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 61% korting

Samenvatting

Zelden is in een boek het interne communicatieprobleem waar veel organisaties mee kampen, zo goed geanalyseerd. Interne communicatie is nu eenmaal een kwetsbaar proces in het eilandenrijk van afzonderlijke bedrijfsafdelingen, dat weet u als moderne manager maar al te goed. Eén klein foutje heeft vaak grote gevolgen. Een terugroepactie van een product met een glasscherf bijvoorbeeld, gaat gepaard met verlieskosten, herstelkosten, preventiekosten en controlekosten. En, zoals we allemaal in de media hebben kunnen lezen, de jaarlijkse kosten van fouten in de bouwsector worden geraamd op vijf miljard euro, wel tien procent van de omzet! Tel uit uw winst dus, als u dit soort onvoorziene kosten kunt vermijden door een zorgvuldig communicatiebeleid. In 'Bedrijf der duizend eilanden', een zeer praktische eyeopener op het gebied van communicatiemanagement, vindt u veel antwoorden en tips.

'Bedrijf der duizend eilanden' is een kompas voor lijnmanagers die hun interne communicatie willen verbeteren: meer kwaliteit en efficiency, minder fouten en faalkosten. Dit boek geeft u daarvoor ideeën, voorbeelden hoe anderen dan doen en gereedschap om zelf aan de slag te gaan. Zo kunt u van de interne communicatie in uw bedrijf een aanjager maken van kwaliteit, werkplezier, klanttevredenheid en profijt. En dat betekent verdienen met interne communicatie, in de ruimste zin van het woord.

'Bedrijf der duizend eilanden' is een must voor kostenbewuste en moderne (communicatie) managers. Als u doordrongen bent van de noodzaak van een uitstekende communicatie als voorwaarde voor een soepele en succesvolle bedrijfsvoering, kunt u niet om dit boek heen.

Specificaties

ISBN13:9789058710772
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:120
Druk:1
Verschijningsdatum:24-11-2006
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Lezersrecensies

3.0 van de 5
2 stemmen
1
0
0
0
1

Interviews en artikelen (1)

interview
Pim Elfferich: ‘Middenmanagement speelt cruciale rol bij interne communicatie’
Hans van der Klis 12 juni 2008 Na Bedrijf der duizend eilanden en Hoera, het is weer maandag! verscheen onlangs een nieuw boek van Pim Elfferich, Baas boven baas (m/v), over het belang van excellente interne communicatie. Zijn conclusie: duidelijkheid over de doelstellingen van een organisatie en veel aandacht voor persoonlijk contact zijn de belangrijkste voorwaarden voor een effectieve interne communicatie.

Over Pim Elfferich

Pim Elfferich is een communicatieman pur sang, met een voorliefde voor interne communicatie. Want dat beweegt direct tussen mensen. Hij begon zijn loopbaan als politie- en rechtbankverslaggever bij Het Parool, was vervolgens zeven jaar redactiechef bij de AVRO-televisie. Binnen krantenconcern Perscombinatie en het latere PCM Uitgevers vervulde hij uiteenlopende functies op het gebied van marketingcommunicatie en projectmanagement, waaronder hoofd Interne communicatie van PCM Dagbladen en hoofd Concerncommunicatie van PCM Uitgevers. Daarnaast adviseerde hij uiteenlopende organisaties bij het ontwikkelen en/of uitvoeren van hun interne communicatiebeleid. Momenteel is hij als zelfstandig adviseur onder andere verbonden aan de Raad van Advies voor Communicatie van het Opleidingsinstituut Schouten & Nelissen.

Andere boeken door Pim Elfferich

Inhoudsopgave

Inleiding - verdienen met interne communicatie

Deel 1
Eilandencultuur - Werkelijkheid, fantasie en achtergronden
1. Het werkconcept in kort bestek
2. Bedrijf der duizend eilanden I
3. Bedrijf der duizend eilanden II
4. Kwaliteitskosten, inzicht en voorbeelden
5. Leren van De leerfabriek
6. Meer leren van De leerfabriek
7. Beter verbeteren - omstandigheden, sturen en beïnvloeden
8. De rol en reikwijdte van interne communicatie

Deel 2
Bedrijfscases - Hoe doen anderen het?
9. Werken aan verbetering met zelfsturende teams
10. Het naaktstrandprincipe als kern van kwaliteitscultuur
11. Tien voor service

Deel 3
Werkconcept & Tools - Zelf aan de slag
12. Doelgericht verbeteren - de hoofdlijnen
13. Doelgericht verbeteren - de aanpak
14. Doelgericht verbeteren - het stappenplan

Noten en literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Bedrijf der duizend eilanden