

Groundswell
Paperback Nederlands 2011 1e druk 9789058715470Samenvatting
Op het moment dat u dit leest, schrijven klanten over uw producten op blogs en zetten er filmpjes over op Youtube. Ze beschrijven ze op Wikipedia en praten erover op Facebook en Twitter. Dit zijn allemaal voorbeelden van social media die een blijvende verschuiving aan het veroorzaken is in de manier waarop de wereld werkt. De auteurs van dit boek noemen het daarom de groundswell: de vloedgolf.
Er is geen ontkomen aan, elke branche krijgt hiermee te maken. Veel bedrijven zien het als een grote bedreiging…Maar u kunt het ook als een uitdaging zien. In 'Groundswell' tonen twee topanalisten, Josh Bernoff (Forrester Research) en Charlene Li u hoe u de kracht van de klant juist tot voordeel maakt. Met vijfentwintig cases uit de hele wereld laten Li en Bernoff zien hoe topbedrijven omzet maken, geld besparen en op andere manieren hun voordeel doen met hulp van klanten op YouTube, Twitter, Facebook en blogs.
Of u nu in marketing, onderzoek & ontwikkeling, service of sales werkt of uw eigen zaak runt, in dit volledig geactualiseerde standaardwerk vindt u onderbouwd en doelgericht advies hoe u de nieuwe realiteit inzet voor zakelijk succes.
'Groundswell' is uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende boeken ter wereld op dit vlak. In de VS zijn er meer dan 100.000 exemplaren verkocht, het is in meer dan 20 talen verschenen en nu vertaald naar het Nederlands. Geen manager, marketeer of ondernemer kan om deze klassieker heen.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Josh Bernoff
Inhoudsopgave
Voorwoord van de auteurs
Inleiding
Deel 1: De groundswell begrijpen
1. Waarom de groundswell en waarom nu?
2. Judo en de technologie van de groundswell
3. Het sociaal-technografisch profiel
Deel 2: de groundswell aanboren
4. Strategieën om de groundswell aan te boren
5. Luisteren naar de groundswell
6. Praten met de groundswell
7. De groundswell activeren
8. De groundswell helpen zichzelf te ondersteunen
9. De groundswell binnenhalen
10. De groundswell aanboren met Twitter
Deel 3: de groundswell verandert je bedrijf
11. Hoe het contact met de groundswell je bedrijf ingrijpend kan veranderen
12. De groundswell in je eigen bedrijf
13. Op weg naar sociale volwassenheid
14. De toekomst van de groundswell
Dankwoord
Noten
Trefwoorden
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan