Luisteren, dat is toch niet zo moeilijk?

E-book Pdf met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 1e druk 9789058718891
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

U hebt twee oren en één mond...

Luisteren. De basis van goed communiceren. Zo belangrijk en zo moeilijk. Echt effectief luisteren vraagt veel van u: zelfvertrouwen en zelfkennis, oprechte interesse in de ander, openheid en inlevingsvermogen, de ander de ruimte geven voor zijn verhaal en zelfs lef. En ook vaardigheden als vragen stellen, doorvragen, signalen oppikken, oordelen loslaten, niet invullen voor de ander.

Vaak luisteren we niet goed. Niet uit onwil. Maar omdat allerlei mechanismes in ons maken dat we niet (meer) openstaan voor de ander, en niet echt willen en kunnen luisteren.

Luisteren is een zwaar onderschatte competentie. Veel in het werk zal beter gaan als mensen meer en beter naar elkaar luisteren. In 'formele' en 'informele' werksituaties. Dit boekje helpt om te zien waar u beter kunt luisteren en geeft handvatten om er in de praktijk mee te oefenen. Een praktisch boekje waarmee u uzelf tot een krachtige communicator maakt!

Specificaties

ISBN13:9789058718891
Trefwoorden:luisteren, communiceren
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:pdf
Aantal pagina's:43
Druk:1
Verschijningsdatum:18-9-2012

Expertrecensies (1)

recensie
Luisteren, dat is toch niet zo moeilijk?
Amber Zwartbol | 2 januari 2013
Fan van de praktijkgerichte benadering van het 'Feedbackspel' en 'Kleintje Feedback' van Annemieke Nijman? Grote kans dat je haar laatste twee boeken ook interessant vindt. Met 'Conflicten, hoe ga je ermee om?' en 'Luisteren, dat is toch niet zo moeilijk?' levert Nijman weer twee heerlijk praktische boekjes af.

Luisteren kunnen we allemaal, vinden we. Toch zijn er talloze boeken geschreven over luisteren. Ook Annemieke Nijman draagt haar steentje bij in de vorm van het boekje 'Luisteren, dat is toch niet zo moeilijk?'

In minder dan vijftig pagina's weet Nijman duidelijk te maken dat luisteren niet zo makkelijk is als je zou denken. Aan de hand van theorie, illustraties, quotes, voorbeelden en leuke opdrachten biedt de auteur je de kans om uit te zoeken wat voor een luisteraar je bent en geeft ze oplossingen om een goede luisteraar te worden.

Houding
Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
2 stemmen
1
1
0
0
0

Over Annemieke Nijman

Annemieke Nijman is eigenaar van Op het balkon. Zij is gedragscoach en houdt zich bezig met individuele coaching, teamcoaching, procesbegeleiding, intervisie, conflictcoaching en zakelijke mediation. Annemieke is gefascineerd door gedrag en geboeid door conflicten. In al haar werk wil zij mensen in beweging brengen.

Andere boeken door Annemieke Nijman

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Luisteren, dat is toch niet zo moeilijk?