Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Marketing Handboek Engaging Content - Contentmarketing met WOW-effect!
Handboek Engaging Content - Contentmarketing met WOW-effect!
Handboek Engaging Content - Contentmarketing met WOW-effect!
Patrick Petersen online strateeg, marketeer, bestsellerauteur en internetondernemer bij o.a. AtMost.nl. Meer over Patrick Petersen
Preview - Engaging content Justin van Lopik 2 october 2015 Engaging content als succesfactor van werkende content marketing. Het lijkt weer zo'n stelling met een hoog bullsh*tbingo-gehalte. In deze preview op Handboek engaging content legt Patrick Petersen uit waarom dat niet zo is. Lees het volledige artikel
Patrick Petersen

Handboek Engaging Content - Contentmarketing met WOW-effect!

Paperback Nederlands 2016 9789059409248
44 beoordelingen
Verkooppositie 1168131 dagen in de top 100
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis
25,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

De grootste uitdaging voor professionals die met contentmarketing aan de slag gaan, is het maken van aantrekkelijke ‘engaging’ content. Dit blijkt uit onderzoek van het Content Marketing Institute en MarketingProfs.

Veel contentmarketing werkt niet, omdat het simpelweg geen reactie los maakt. Het studie- en managementboek Engaging Content – contentmarketing met WOW-effect! behandelt de aansturing, curatie en creatie van effectieve content. Het Handboek ontrafelt belangrijke aspecten van content engagement en geeft antwoord op vragen als: Hoe betrek je een community met content? Hoe stop je emotie in content? Welke toegepaste psychologie zorgt voor een WOW-effect? Engaging Content is een boek dat is voorzien van een doordachte opbouw en veel voorbeelden. Het biedt honderden digitale bijlagen en doet handreikingen voor het maken van een contentplan.

Deze tweede editie is geactualiseerd en bevat ruim 30 pagina’s extra content. Bovendien maken de opdrachten in ieder hoofdstuk het tot een up-to-date studieboek. Het voorwoord is verzorgd door docent, auteur en onderzoeker René Boonstra. Experts Mischa Coster (mediapsycholoog en oprichter Grey Matters), Jaap van Zessen (consultant, analist en dataonderzoeker bij Buzzcapture), Rob Oostdam (consultant MC-Advisory), social media specialist Herman Couwenbergh en contentmarketeer Christian Slagter hebben bijdragen met WOW-effect geleverd.

Auteur Patrick Petersen – bekend als @Onlinemarketeer op Twitter – is door bureau Meltwater verkozen tot de nummer 1 contentmarketeer van Nederland. Petersen is ervaren online marketeer, internationaal spreker, docent, blogger, vlogger en intensief contentcreator. Hij is bestsellerauteur van onder andere het Handboek Online Marketing en Handboek ContentStrategie. Do you engage?

Specificaties

ISBN13:9789059409248
Trefwoorden:marketing, online marketing, contentmarketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Uitgever:Van Duuren Media
Druk:2
Verschijningsdatum:22-4-2016
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (3)

Handboek Engaging Content
Désirée Boerema | 3 augustus 2016
We zijn tegenwoordig allemaal online. Ook vanuit zakelijk oogpunt snappen de meeste mensen dat online media, zoals een website en sociale media, tegenwoordig onmisbaar zijn. De meeste bedrijven zijn dan ook online te vinden. Er zijn echter nog veel bedrijven die nog niet weten wat ze nu eigenlijk online kunnen delen en/of doen eigenlijk maar wat.Lees verder
Engaging content
Simone Blokhuis | 12 januari 2016
Contentmarketing vraagt aandacht van organisaties om publiek te binden en te boeien. Het nieuwste boek Handboek Engaging Content. Contentmarketing met een WOW-effect! van Patrick Petersen, laat zien waarom contentmarketing ertoe doet en hoe je het organiseert.Lees verder
Angelique Bemelmans | 14 oktober 2015
Het Handboek Engaging Content sluit naadloos aan op het Handboek Content Strategie, maar legt de focus op engagement. Hoofdstuk 2 van het boek Engaging Content zal lezers van het Handboek Content Strategie misschien niks nieuws bieden, maar verdient toch een plek in het boek om de eerste hoofdstukken met elkaar te verbinden.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

4.0 van de 5
44 stemmen
30
1
1
5
7
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Preview - Engaging content
Patrick Petersen 2 oktober 2015 Engaging content als succesfactor van werkende content marketing. Het lijkt weer zo'n stelling met een hoog bullsh*tbingo-gehalte. In deze preview op zijn Handboek engaging content legt Patrick Petersen uit waarom dat niet zo is.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Patrick Petersen

Patrick Petersen RDM MA MSc is senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht. Extra masterstudies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, brachten hem tot de integratiemodellen van doel-gerichte digitale engagement en de moderne contentstrategie. Petersen is door Bureau Meltwater verkozen tot de nummer 1 contentmarketeer.

Andere boeken door Patrick Petersen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Dankwoord
Voorwoord
Inhoudsopgave

1. Het format, het type en het gebruikersgedrag
1.1 Content en het format
1.2 Crossmedia en campagnes
1.3 Soorten content
1.4 Een contentclassificatie en contentarchetype
1.5 Contentmapping, contentvorm en stappenplan
Opdrachten hoofdstuk 1

2. Contentmarketing en het 3C-model
2.1 De essentie en evolutie van contentmarketing
2.1.1 Contentmarketing is niet nieuw
2.1.2 Content versus marketing, paid versus earned
2.1.3 50 veel gebruikte formats en contentvormen
2.2 Contentstrategieën en het 3C-model
2.2.1 De 3 C’s van een succesvolle contentstrategie
2.2.2 Consistentie en hyperconnecties
2.2.3 Context
2.2.4 Conversatie
2.3 Vier primaire contentstrategieën
2.4 EXPERT-INTERVIEW met contentmarketeer Christian Slagter van Slagter Media
Opdrachten hoofdstuk 2

3. Content engagement, en persuasive marketing
3.1 Empathie, engagement en factoren voor likeability
3.1.1 Eigenschappen van likeable personen
3.2 Passieve en actieve (social media) engagement
3.2.1 Passieve en actieve (social media) engagement
3.2.2 Vijf niveaus van social media engagement
3.3 Het ontstaan van (social media) engagement
3.3.1 Engagement is contextafhankelijk
3.3.2 Engagement is een psychologische staat
3.3.3 Engagement is een proces binnen relational exchange
3.3.4 Engagement is multidimensionaal
3.4 Content engagement en het delen van content
3.5 Content engagement en persuasive marketing
3.5.1 Herhaling
3.5.2 Mensen zoeken naar sociale bevestiging
3.5.3 Verbondenheid en consistentie
3.5.4 Likeability of voorkeur
3.5.5 Autoriteit
3.5.6 De creatie van schaarste
3.6 EXPERT-INTERVIEW met mediapsycholoog en ondernemer Mischa Coster MA MSc
Opdrachten hoofdstuk 3

4. De creatie van engaging content
4.1 Nederlands contentonderzoek
4.2 De waarden en engagement van content
4.3 De eerste stappen naar doordachte engaging content
4.3.1 Wat is de doelgroep, wie is de crowd?
4.3.2 Bepaal het archetype, doel, boodschap en waarde
4.3.3 Context: de plek waar je de content publiceert
4.3.4 De functie van een kanaal
4.3.5 Herhaal en bouw een band op
4.3.6 Niet voor jezelf, maar samen voor een sterk merk
4.3.7 Waak voor kwaliteit en wees van waarde
4.3.8 Kijk uit voor ‘hard sellen’ via content
4.4 Randvoorwaarden content engagement
4.5 Tien werkende contentvormen
4.5.1 Onderzoek en statistieken
4.5.2 Snackcontent, zoals een quote
4.5.3 Recensies
4.5.4 How-to’s (met tips)
4.5.5 Overzichten of (top)lijsten
4.5.6 Een soundbite
4.5.7 Interviews met experts of BN’ers
4.5.8 Case(studie)s
4.5.9 De meme of de inhaker
4.5.10 Infographics
4.6 De human engagementfactor ; het Business X-factor-model van Henkjan Smits
4.7 EXPERT-INTERVIEW met communicatie-wetenschapper en social media analyst Jaap van Zessen
Opdrachten hoofdstuk 4

5. Analyse en monitoring van engagement
5.1 Realtime trending topics en buzz
5.2 Het meten van het bereik, het sentiment, de interacties en de
communitygroei
5.3 Vermeldingen, sentiment, influence en de engagement
5.4 Professionele systemen
5.5 EXPERT-INTERVIEW met Herman (@Hermaniak) Couwenbergh
Opdrachten hoofdstuk 5

6. Het opstellen van een contentplan
6.1 Analyseer kanalen, content en doelgroep
6.2 Omschrijf de contentstrategie
6.3 Bepaal de doelen
6.4 Maak doelen hard en meetbaar
6.5 Bepaal het type content dat bij de strategie past
6.6 Concretiseer de waarde van de content
6.7 EXPERT-CASE met Rob Oostdam over analyses

BEGRIPPENLIJST

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Modern marketingmanagement
    Gert-Jan Scheers
    Modern marketingmanagement
    € 71,95
  • Aan de slag met contentmarketing
    Aart Lensink
    Aan de slag met contentmarketing
    € 31,95
  • Service Operations Management
    Robert Johnston
    Service Operations Management
    € 80,19
  • Social Media Marketing voor Dummies
    Shiv Singh
    Social Media Marketing voor Dummies
    € 19,99
  • Online Brand Identity
    Joris Merks-Benjaminsen
    Online Brand Identity
    € 44,50
  • Basiskennis marketing
    Co Bliekendaal
    Basiskennis marketing
    € 49,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Handboek Engaging Content - Contentmarketing met WOW-effect!

        Handboek Engaging Content - Contentmarketing met WOW-effect!
        Patrick Petersen
        /