

Gepassioneerd sales- en klantdeskundige in theorie en vooral praktijk
"Verkopen is een passie, een beleving", volgens Harrie van Heck (alias DrSeelz).
Meer over Harrie van Heck23 Meetpunten voor Sales Activity management
Paperback Nederlands 2010 9789074864602Samenvatting
Een sales manager is in de eerste plaats een manager in plaats van een verkoper. Net zoals andere managers binnen het bedrijf is hij ervoor verantwoordelijk om dingen gedaan te krijgen van andere mensen om economische doelstellingen te bereiken. Dingen gedaan krijgen betekent dat een sales manager actiegericht en doelgericht moet werken. Hij wordt afgerekend op wat wordt bereikt en niet op het proces dat wordt gemanaged. Deze resultaten moeten door anderen, in dit geval de verkopers, bereikt worden. Met het bereiken van economische doelstellingen wordt bedoeld dat een sales manager continu moet afwegen wat de financiële consequenties zijn van de acties. Waarop worden managementbeslissingen gebaseerd? Op welke wijze worden economische doelstellingen bereikt? Activity management biedt een praktische hulpmiddel. Door meetpunten (key performance indicatoren) in het verkoopproces te benoemen, worden de activiteiten van verkopers beter gepland en gecoacht. En dat leidt weer tot betere resultaten. Om die reden worden in dit boek 23 meetpunten voor activity management behandeld.
Specificaties
Inhoudsopgave
2. Hoe werkt sales activity management?
3. Hoe meet u de activiteiten van uw verkopers?
4. Wat levert sales activity management op?
5. De meetpunten ofwel key performance indicatoren
6. Ratioanalyse met behulp van uw SPATOCO's
7. Het ACCH-model
8. Ratioanalyse met behulp van Uw ACCH-model
9. Het sturen op targetrealisatie
10. Sales Activity management in werkgesprekken
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan