Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Me the media

Verleden, heden en toekomst van de derde mediarevolutie

Gebonden Nederlands 2008
Dit artikel is niet leverbaar.

Samenvatting

De vorige eeuw stond in het teken van grote, opzichtige veranderingen als de auto, de trein, het vliegtuig, de radio, de tv, de telefoon en de computer. Vervolgens drongen de digitale ontwikkelingen overal door: op financiële markten, in elke vorm van communicatie, in de commercie, in de zorg, in de politiek en ga zo maar door. De mediafunctie van ICT kwam centraal te staan. De volgende stap is dat ICT onderhuids gaat. Letterlijk, door de versmelting met nanotechnologie, biotechnologie en intelligentie. Al die zaken zijn namelijk te coderen, te modelleren en te koppelen.

Via het web, de mobiele telefoon, GPS en computerspellen komen we gaandeweg terecht in een nieuwe virtu-realiteit, die doordringt tot in de haarvaten van ons doen en laten. Second Life, World of Warcraft, Google Earth, Microsoft Photosynth - samen met sociale netwerken zijn deze de voorlopers van een geïntegreerd virtu-reëel 'metaversum', waar wens en werkelijkheid door elkaar lopen. Om ons te plezieren, om onze ervaring te verrijken en om het leven te vergemakkelijken. Dat verandert ons op slag in 'hyperego's': door de hyperlinks van internet worden we 'hypertargets' in een 'hypercompetitieve' webeconomie.

Dat geldt voor individuen, maar ook voor dingen, voor merken en voor organisaties. De digitale personalisering en socialisering is nog maar net begonnen. In deze eenentwintigste eeuw zullen we allemaal verweven raken in ons eigen web: via hardware, software en via de biochemie, die we voor het gemak 'wetware' noemen. Op die manier wordt het leven één groot testlaboratorium voor de verdere ontwikkeling van de mensheid.

Specificaties

ISBN13:9789075414219
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:236
Uitgever:Sogeti
Druk:1

Expertrecensies (1)

Carla Verwijs | 7 juli 2009
In de toekomst hebben we allemaal een alter ego op het web, dat net als wij kennis vergaart, leert en redeneert. Het web is trouwens overal aanwezig en verwerking van informatie gaat door alledaagse dingen en activiteiten. Als we een kamer binnenkomen, passen licht en temperatuur zich aan onze activiteit.Lees verder

Lezersrecensies

3.2 van de 5
5 stemmen
1
2
0
1
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

nieuws
PIM-nominaties voor boeken over merken en digitale marketing
Hans van der Klis 8 oktober 2008 Uit een totaal van 34 boeken heeft de jury van de PIM Marketing Literatuurprijs twaalf boeken geselecteerd voor een nominatie. Onder de kanshebbers veel boeken over merken en over marketing in het digitale tijdperk. Onderwerpen als CRM of marketingstrategieën zijn minder in zwang. De PIM Marketing Literatuurprijs is een initiatief van het Platform Innovatie in Marketing dat zich ten doel heeft gesteld vernieuwing in het Nederlandse vakgebied te stimuleren en goede publicaties onder de aandacht van marketeers en andere geïnteresseerden te brengen.
Alle interviews en artikelen (1)

Inhoudsopgave

Inleiding

1. De kick-off
2. Me-Media en ICTainment
3. Webmedia – businessinfarct of pacemaker?
4. Een economie van nieuwe conversaties
5. Elektronische massamedia
6. Hyperego's in hun sociale netwerkelement
7. Het metaversum, ons nieuwe virtuele universum
8. Vijf sectorale disciplines en een thematische
9. De ontwikkeling van virtu-reële media
10. Wordt science-fiction werkelijkheid?

Register

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Me the media