Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Organisatiekunde Verlichting in business
Verlichting in business
Verlichting in business
Kees Klomp Marketing- en managementcoach Kees Klomp werkte als trendwatcher en strategy director bij de grootste reclamebureaus van ons land, en was oprichter van het eerste merkactivatie adviesbureau van Nederland. Meer over de auteurs
Lees het volledige artikel
Kees Klomp, Cor Hospes

Verlichting in business

Het pad naar persoonlijk geluk, zakelijk succes en maatschappelijke voorspoed

Paperback Nederlands 2010 9789077881828
E-book | NL € 2,99 Paperback | Nederlands € 16,95
Dit artikel is niet leverbaar.
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Wakker geschud door de crisis zoeken ondernemingen naar een nieuw evenwicht tussen menselijke en economische waarden. In dit boek biedt de bekende marketingstrateeg Kees Klomp inspiratie met acht boeddhistische inzichten, die tegelijkertijd acht belangrijke commerciële trends vormen:

Small * Klein is het nieuwe groot
Spirit * De opkomst van de nieuwe spirituelen
Sustainability * De roep om duurzaamheid
Serve * De nieuwe betekeniseconomie
Sincere * De revolutie van eerlijkheid en authenticiteit
Soft * De kracht van kwetsbaarheid
Slow * Langzaam is het nieuwe snel
Safe * De winst van commercieel idealisme

Kees Klomp en Cor Hospes, de schrijver van dit boek, wandelden met acht personen uit de wereld van management en marketing door het Drentse oerlandschap. Met prominente denkers als consultant Albert Boswijk, maatschappelijk ondernemer Michiel Pot en marketingfilosoof Goos Geurtsen effenen ze het pad naar persoonlijk geluk, zakelijk succes en maatschappelijke voorspoed.

'De auteurs laten ondernemingen van binnenuit ontwaken. Door alle praktische tips en aanbevelingen kunnen bedrijven niet alleen versterkt uit de crisis komen, maar ook inspelen op maatschappelijke trends zoals duurzaamheid, dienstbaarheid, vriendelijkheid en authenticiteit. De auteurs zijn er in geslaagd mij als lezer te overtuigen: ik ben het met ze eens.'
- Willem Vermeend

Specificaties

ISBN13:9789077881828
Trefwoorden:bezieling, ondernemen, geluk, succesfactoren
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:254
Uitgever:Uitgeverij Haystack
Druk:1
Verschijningsdatum:21-6-2010
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (1)

Sjors van Leeuwen | 10 april 2015
Wakker geschud door de economische en vertrouwenscrisis zoeken organisaties naar een nieuw evenwicht tussen menselijke en economische waarden. Het boeddhisme biedt hiervoor een aantal goede aanknopingspunten. In zijn boek ‘Verlichting in business’ slaat marketingstrateeg Kees Klomp onder de noemer ‘karmanomics’ een brug tussen het boeddhisme en kapitalisme.Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
6 stemmen
5
1
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Kees Klomp

Marketing- en managementcoach Kees Klomp werkte als trendwatcher en strategy director bij de grootste reclamebureaus van ons land, en was oprichter van het eerste merkactivatie adviesbureau van Nederland. Sinds 2006 is Klomp eigenaar van Karmanomics, een bureau dat op Boeddhistische beginselen merken adviseert op het gebied van marketing en management.

Andere boeken door Kees Klomp

Bekijk alle boeken

Over Cor Hospes

Cor Hospes is creatief directeur van het bureau Merkjournalisten, dat merken en mensen helpt beter te worden in het vertellen van goede verhalen. Cor schreef verschillende bestsellers over contentmarketing, storytelling en sociale media. Hij is een internationaal vermaard spreker. Cor was ruim 20 jaar zelfstandig journalist en copywriter. Hij schrijft regelmatig voor Frankwatching en andere (internationale) blogs. Ook adviseerde hij tal van bedrijven, multinationals, organisaties en (overheids)instanties.

Andere boeken door Cor Hospes

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord
Willem Vermeend

Inleiding
Boeddha in business

Hoofdstuk 1
Zoutmars naar Grolloo
Small, de juiste mate

Hoofdstuk 2
Het bos met de gekleurde paaltjes
Spirit, de juiste aard

Hoofdstuk 3
Addertjes onder de sneeuw
Sustainable, het juiste doen

Hoofdstuk 4
De eeuwige smaak v an Bronneger
Serve, de juiste rol

Hoofdstuk 5
Spartelen in Het Nije Hemelriek
Sincere, het juiste zijn

Hoofdstuk 6
Het v erzetsmonument v an Exloo
Soft, de juiste kracht

Hoofdstuk 7
De man v an Nooitgedacht
Slow, het juiste tempo

Hoofdstuk 8
De Poolshoogte in Odoorn
Safe, het juiste doel

Hoofdstuk 9
Het Commerci-Edele Pad

Hoofdstuk 10
Conclusie: de Karmanomie

Nawoord
JAW OORD
Tex Gunning

Literatuurli jst
De juiste boeken

Dankwoord

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Verlichting in business
    Kees Klomp
    Verlichting in business
    € 2,99
  • Ontketen vernieuwing!
    Arend Ardon
    Ontketen vernieuwing!
    € 23,99
  • Building Tribes - Reisgids voor organisaties
    Jitske Kramer
    Building Tribes - Reisgids voor organisaties
    € 43,95
  • Hoofdlijnen Bestuurlijke Informatieverzorging - 7e druk
    Eddy Vaassen
    Hoofdlijnen Bestuurlijke Informatieverzorging - 7e druk
    € 76,95
  • Formule X
    Jurriaan Kamer
    Formule X
    € 21,99
  • Woorden wisselen
    Mark van Twist
    Woorden wisselen
    € 29,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Verlichting in business

        Verlichting in business
        Kees Klomp , Cor Hospes
        /