Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De verkoopmaffia

Waarom aardig zijn beter verkoopt

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 9789077881941
Direct te downloaden

Samenvatting

Valt het u ook op dat fatsoenlijke bedrijven nooit failliet gaan? Dat aardige verkopers veel succesvoller zijn dan botte? Dat sociale bedrijven veel winstgevender zijn?

Het is tijd dat de verkoopmaffia zichzelf oprolt. Dat het afgelopen is met dat asociale gedrag, de onmenselijkheid en de onverschilligheid. Stop de hufterigheid en ontdek dat aardig zijn loont.

Wie werkt met humeurig winkelpersoneel, woekerpolissen en no reply-adressen ziet zijn klanten als noodzakelijk kwaad. Geen wonder dat ze naar de concurrent lopen. Slimme ondernemingen zijn aardig en ontvangen klanten met open armen. Gewoon omdat het veel meer geld oplevert.

Ontdek de commerciële voordelen van hoffelijk zakendoen in dit nieuwe boek van marketingexpert Erwin Wijman - inclusief 41 praktische wenken voor wellevendheid.

Specificaties

ISBN13:9789077881941
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:240
Druk:1
Verschijningsdatum:17-2-2011
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop

Expertrecensies (3)

Michel Hoetmer | 13 mei 2011
Precies op het juiste moment - middenin de door Youp van 't Hek gecreëerde golf van verontwaardiging over T-Mobile - verschijnt het boek van Erwin Wijman met de ronkende titel 'De verkoopmaffia' en als ondertitel 'Waarom aardig zijn beter verkoopt'.Lees verder
Nico Vreeswijk | 21 februari 2011
In zijn boek 'De verkoopmaffia' laat Erwin Wijman op een humoristische wijze zien dat in bedrijven en winkels de menselijke maat verdwijnt. Als je al contact kunt leggen met een bedrijf kom je via een oerwoud van vragenformulieren of het intoetsen van call dails uiteindelijk bij een anoniem contact met cliché antwoorden terecht.Lees verder
Daniëlle de Jonge | 23 december 2010
Bijzonder vermakelijk en tenenkrommend tegelijk. Dat is wat ik als lezer heb ervaren tijdens het lezen van 'De Verkoopmaffia' van Erwin Wijman. Vermakelijk, want de voorbeelden die staan omschreven zijn herkenbaar en soms zo onvoorstelbaar kwalijk dat je er bijna hartelijk om moet lachen.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

4.1 van de 5
16 stemmen
10
2
2
0
2

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Erwin Wijman: ‘Hufterige bedrijven versterken de low trust-society’
Hans van der Klis 1 november 2010 In zijn boek ‘De verkoopmaffia’ veegt marketingjournalist Erwin Wijman de vloer aan met de zogenaamde klantvriendelijkheid waar veel bedrijven zich op laten voorstaan. Bedrijven zouden zich niet moeten toeleggen op het zo efficiënt mogelijk incorporeren van customer care centers in hun bedrijfsvoering, maar hun klanten nu eens echt hoffelijk moeten gaan bejegenen.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Erwin Wijman

Erwin Wijman is marketingdeskundige, schrijver en journalist en schreef eerder onder meer De geluksmachine. Zo kies je de auto die je echt wilt (Haystack, 2017) en Vlinder in de boksring. De 7 regels voor challengers die willen winnen en marktleiders die niet willen verliezen (Adfo Groep, 2014). Hij is gefascineerd door underdogs die marktleiders op hun knieën krijgen met disruptieve tactieken en strategieën.

Andere boeken door Erwin Wijman

Inhoudsopgave

Voorwoord

Inleiding: 'Wie niet kan lachen, moet geen winkel beginnen'

1. Klantvriendelijkheid bestaat niet
2. Overtuigend bewijs dat hoffelijkheid werk: Carglass
3. Handboek hoffelijkheid
4. Overtuigender bewijs dat hoffelijkheid werkt: juwelierszaak Lyppens
5. Nog overtuigender bewijs dat hoffelijkheid werk: de webwinkel van Rien Hettema
6. Nog veel overtuigender bewijs dat hoffelijkheid werk: wetenschappelijk onderzoek
7. Behandel klanten als mensen en nog veertig wenken voor wellevendheid

Nawoord

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De verkoopmaffia