Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
, , e.a.

Social marketing strategie

Van experiment naar succes

Paperback Nederlands 2011 9789081538213
Verkooppositie 9999999122 dagen in de top 100
Dit artikel is niet leverbaar.

Samenvatting

De consument omarmt social media massaal, en het bedrijfsleven moet volgen. Marketeers zijn afgelopen tijd druk aan de slag met het experimenteren binnen de diverse sociale media kanalen en netwerken om te achterhalen of dit spannende nieuwe marketingkanaal iets kan toevoegen voor hun onderneming. Op zich een positieve ontwikkeling, ware het niet dat social media op deze manier vaak tot doel worden verheven, terwijl ze toch echt behoren tot de middelen. Strategie, doelstellingen en structuur ontbreken vaak, met alle gevolgen van dien.

In 'Social Marketing Strategie; van experiment naar succes' omschrijft Sjef Kerkhofs samen met zijn mede-auteurs de ontwikkeling van het medium dat social media wordt genoemd. De inhoud biedt de lezer een combinatie van abstractie en praktijk, typerend voor de schrijfstijl die de auteurs ook op diverse weblogs toepassen. Een strategisch model wordt beschreven om een concreet kader te bieden waarmee ook u sociale media op een structurele wijze onderdeel kunt laten worden van de marketingmix van uw organisatie.

Specificaties

ISBN13:9789081538213
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:178
Uitgever:Pondres
Druk:4
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

Homo digitalis
Erik de Vries | 8 december 2010
Er zullen in het bedrijfsleven weinig marketeers rondlopen die niet het gevoel hebben ‘iets met sociale media’ te moeten, voorzover ze daarmee nog geen begin hebben gemaakt. Voor hen komt het boek Social marketing strategie. Van experiment naar succes als geroepen.Lees verder

Lezersrecensies

3.3 van de 5
17 stemmen
5
2
5
3
2

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

podcast
Sjef Kerkhofs over social marketing
Ben Kuiken 30 november 2010 ‘In een derde van de berichten op social media hebben mensen het over bedrijven of merken. Als je daar als bedrijf niets mee doet, mis je mogelijke communicatie.’ Aldus Sjef Kerkhofs, één van de auteurs van Social marketing strategie. Hij spreekt met M&L over mogelijke toepassingen van social media. ‘Ik zie een verschuiving in het Nederlandse klimaat naar een wat meer professionele inzet.’
Alle interviews en artikelen (2)

Over Sjef Kerkhofs

Sjef Kerkhofs is ondanks zijn jonge leeftijd al een veteraan in het social media-vakgebied. Sinds 2007 is hij actief als consultant en past hij social media toe voor marketingdoeleinden. Sjef heeft reeds meer dan 150 organisaties van advies voorzien en gaf ruim 250 lezingen in Nederland en het buitenland. Voor zijn staat van dienst werd Sjef dit jaar gekozen tot finalist tijdens de Marketingtalent of the Year-verkiezing. Sinds april 2012 is Sjef aandeelhouder en commercieel directeur bij DailyDialogues, gespecialiseerd in social media outsourcing.

Andere boeken door Sjef Kerkhofs

Over Jan Adriaanse

Prof. dr. Jan Adriaanse (1972) is als hoogleraar Turnaround Management verbonden aan de afdeling Bedrijfswetenschappen van de Universiteit Leiden. Daarbinnen is hij onder meer actief binnen Turnaround, Rescue & Insolvency Leiden (TRI-Leiden), een interdisciplinair onderzoeksteam dat zich bezighoudt met vraagstukken op het gebied van ondernemingen in zwaar weer. Daarnaast is hij oprichter en directeur van trainingsinstituut en adviesbureau Turnaround PowerHouse(r). Jan studeerde bedrijfskunde aan Nyenrode Business Universiteit en rechtsgeleerdheid aan de Universiteit Leiden. Hij promoveerde in 2005 op een onderzoek gericht op succes- en faalfactoren van herstructureringen in het kader van Bijzonder beheer. In 2007 participeerde hij in een entrepreneurship colloquium aan Harvard Business School. Op 23 november 2012 sprak hij in Leiden zijn oratie uit met als titel 'Moeten we ondernemingen in crisis redden? Een bedrijfswetenschappelijke benadering van het insolventierecht aan de hand van de casus General Motors'. Jan is opgegroeid in een typisch ondernemersgezin en schreef tientallen academische en managementartikelen. Als adviseur en energiek spreker werkt hij voor familiebedrijven, multinationals en internationaal bekende merken. Hij staat bekend als een vooruitstrevende non-conformist op het gebied van turnaroundmanagement die het altijd aandurft om stelling te nemen.

Andere boeken door Jan Adriaanse

Inhoudsopgave

Dankwoord
Waarom dit boek
Leeswijzer

1. Maatschappelijk kader
1.1 Voorwoord - Old School
1.2 Maatschappelijke context
1.3 De trends van dit moment

2. Het social media landschap
1.1 Social media onderdelen en structuur
1.2 Het invloeden landschap
1.3 De huidige situatie
1.4 Tijd voor verandering

3. Toepassing en organisatie
1.1 Bestaande modellen
1.2 Het Social Strategy Mode

Over de auteurs
Bronnenoverzicht

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Social marketing strategie