Productergonomie - Ontwerpen voor nu, gebruik en beleving - Deel 2b
Gebonden Nederlands 2023 1e druk 9789081650816Samenvatting
Productergonomie, ontwerpen voor nut, gebruik en beleving is een handboek voor ontwerpers
en productontwikkelaars op universitair en HBO-niveau. Het reikt ontwerpers niet alleen
methoden en technieken aan, maar ook een ergonomische attitude en veel (achtergrond)
kennis. Daarmee kunnen zij ergonomische producten realiseren die nuttig, effectief, efficiënt,
veilig en comfortabel zijn voor de gebruikers. De informatie is eveneens bruikbaar voor nietontwerpers, voor hen wordt het ontwerpproces waar nodig kort toegelicht.
De serie bestaat op dit moment uit de volgende delen:
Productergonomie deel 1 geeft een introductie tot het vakgebied en behandelt statistiek,
ergonomie in het kader van het ontwerpproces en gebruiksonderzoek.
Deel 2a bestaat uit hoofdstuk 5. Fysieke ergonomie en hoofdstuk 6. Sensorische ergonomie.
Dit deel 2b bestaat uit hoofdstuk 7. Cognitieve ergonomie en intelligente producten.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
7.1 Wat is cognitieve ergonomie?
7.2 De werking van het brein
7.3 Cognitieve capaciteiten
7.4 Emoties, ervaring en beleving
7.5 Productsociologie
7.6 Signaalgevers en bedieningsmiddelen
7.7 Gepersonaliseerde en lerende systemen
7.8 Het ontwerpen van een cognitief product
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan