Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Nieuwe leiders van de BV Nederland

Ervaringen en inzichten van 9 jonge captains of industry

Gebonden Nederlands 2014 9789082104721
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

- "Een leider gaat in essentie de angst voor verandering te lijf."
- "Ken uw beperkingen, ook dat is leiderschap"
- "Ik ben nergens de beste in, maar stel wel de juiste vragen."

Dit boek gaat over negen bijzondere mannen en vrouwen. Ze zijn werkzaam in allerlei verschillende bedrijven en organisaties, maar delen één kwaliteit: Ze wonnen allen een Young Captain Award, de prijs voor 'toekomstige leiders van de BV Nederland'.

Wie zijn deze jonge leiders? Wat verbindt ze? Hoe kijken ze aan tegen hun werk, hun eigen leiderschap en dat van anderen en de Nederlandse politiek? ‘Nieuwe leiders van de BV Nederland’ biedt een ongekend inzicht in de zakelijke en persoonlijke opvattingen over leiderschap van Roy Jakobs (Philips), Pim Berendsen (Van Gansewinkel Group), Veronique Pauwels (Bain & Co.), Olaf Sleijpen (DNB), Hugo Loudon (Hertel), Conrad Keijzer (AkzoNobel), Hein Schumacher (FrieslandCampina), Dimitri de Vreeze (Koninklijke DSM) en Annemarieke de Haan (Unilever).

Elk van hen geeft bovendien persoonlijke tips voor nieuw leiderschap. Topbestuurder Peter Elverding, voormalig CEO van DSM en voorzitter van de jury van de Young Captain Award schreef een voorwoord over het leiderschap dat hij in deze nieuwe generatie topbestuurders ontdekte. Onmisbaar voor elke manager en elke ondernemer die zich de leiderschapsstijl van de 21ste eeuw eigen wil maken.

Specificaties

ISBN13:9789082104721
Trefwoorden:leidinggeven
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:92
Druk:1
Verschijningsdatum:30-10-2014
Hoofdrubriek:Leiderschap

Expertrecensies (1)

Marleen van Langen | 30 december 2014
Nederland is op zoek naar ambitieuze, toekomstgerichte jonge mensen. In ‘Nieuwe Leiders van de BV Nederland’, geschreven door Onno Aerden, delen de negen jonge Captains of Industry hun ervaringen en inzichten over leiderschap. Dankzij prettig leesbare interviews kunnen we een kijkje nemen in het leven van negen bijzondere mannen en vrouwen.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Onno Aerden

Onno Aerden (Breda, 1967) is communicatie-adviseur, uitgever en schrijver. Eerder was hij uitgever en hoofdredacteur bij verschillende uitgeverijen. Hij was jarenlang als 'Man van de wereld' wekelijks columnist voor het Financieele Dagblad en schrijft sinds 2019 wekelijks een communicatieblog op de site van EW. Ook co-presenteerde hij op televisiezender RTL-Z. Aerden levert regelmatig bijdragen aan verschillende media. (fotografie: Jelmer de Haas)

Andere boeken door Onno Aerden

Inhoudsopgave

Voorwoord, Dries van der Vossen
Voorwoord, Cees ’t Hart

Ir. Hugo Loudon
Drs. Dimitri de Vreeze
Conrad Keijzer MSc
Prof. Dr. Olaf Sleijpen
Ir. Véronique Pauwels
Drs. Pim Berendsen
Drs. Roy Jakobs
Drs. Hein Schumacher
Drs. Annemarieke de Haan

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Nieuwe leiders van de BV Nederland