

Omgaan met irrationaliteit in veranderen
De Verandermanagementbox deel 16
Audio-cd Nederlands 2009 9789089590152Samenvatting
In deze aflevering wordt ingegaan op het belang van het onderkennen van en leren omgaan met irrationele factoren bij organisatieverandering. De opbouw is als volgt: eerst wordt een visie gegeven op wat een organisatie vanuit psychologisch perspectief eigenlijk is en hoezeer rationele en irrationele processen met elkaar verweven zijn. Vervolgens wordt dit uitgewerkt op het niveau van de organisatie, het team en het individu. Om toegang te krijgen tot de irrationele dimensie van organisaties teams en individuen, wordt een begrippenkader gepresenteerd, dat u taal verschaft voor deze korte ontdekkingsreis. Zo wordt u zich beter bewust van het belang van irrationele en onbewuste factoren bij veranderingen. Daarna wordt stilgestaan bij begrippen als de taak, het primaire risico en sociale afweermechanismen. Met behulp van verhalen uit de praktijk van organisatieveranderingen worden deze begrippen tot leven gebracht. En ten slotte wordt ingegaan op intervisiestrategieën bij veranderingen op het niveau van de organisatie, het team en het individu.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lezersrecensies
Geef uw waardering
Over Erik van de Loo
Inhoudsopgave
2. Een psychologische benadering van organisaties
3. Irrationele factoren op organisatieniveau
4. Taak, risico en sociale afweer
5. Irrationele factoren op teamniveau
6. Hoe teams volwassen worden
7. Hoe organisatieveranderingen mensen raken
8. Waarom mensen vaak niet veranderen
9. Omgaan met irrationaliteit
Mensen die dit luisterboek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan