Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Hoe verkoop ik mijn bedrijf?

Exit-strategieën voor de professionele ondernemer

Paperback Nederlands 2013 1e druk 9789089591210
Verkooppositie 2824Hoogste positie: 110
In herdruk, verwacht op 31‑01‑2025
24,95

Samenvatting

Het verkopen van een bedrijf wordt door de meeste ondernemers schromelijk onderschat. Wie vandaag besluit om zijn bedrijf te verkopen en vervolgens verwacht binnen drie maanden als een vermogende man/vrouw op de golfbaan te staan, moeten we echt teleurstellen. Zo werkt het niet.

Het verkopen van uw bedrijf is een complex en tijdrovend proces, waar u al gauw anderhalf à twee jaar voor uit moet trekken. In dit boek gaan we uitgebreid in op de manier waarop u planmatig naar een succesvolle exit toewerkt: van het verkoopklaar maken tot het bepalen van een slimme prijsstrategie en het vinden van de juiste koper.

Uiteraard besteden we ook uitgebreid aandacht aan de do's en dont's in het onderhandelingsspel en de grootste valkuilen bij het opstellen van de verschillende contracten. Aangevuld met tal van praktijkcases en nuttige tips van ervaren adviseurs en ondernemers die hun bedrijf reeds verkocht hebben. Doe er u voordeel mee, want juist bij een bedrijfsverkoop betaalt een goede voorbereiding zich dubbel en dwars terug.

Specificaties

ISBN13:9789089591210
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:176
Druk:1
Verschijningsdatum:18-9-2013
ISSN:
Herdrukdatum:31-1-2025

Lezersrecensies

5.0 van de 5
2 stemmen
2
0
0
0
0

Over Koen van Santvoord

Koen van Santvoord is freelance business journalist en auteur van diverse zakelijke publicaties. Hij schrijft al jaren voor bekende titels als Het Financieele Dagblad, Management Team, Sprout en Brookz. Tevens is hij co-auteur van het in 2007 verschenen handboek Hoe koop ik een bedrijf? Daarnaast is hij al jaren actief als internetondernemer, onder andere als mede-oprichter van Offerti.nl, een vraag- en aanbodsite voor zakelijke dienstverlening. In die rol deed hij zelf ervaring op met het kopen en verkopen van een bedrijf.

Andere boeken door Koen van Santvoord

Over Wietze Willem Mulder

Wietze Willem Mulder is journalist en manager online bij C365 Business Media. Hij studeerde journalistiek aan de Christelijke Hogeschool Windesheim in Zwolle en werkte bij Dagblad van het Noorden en FEM Business. Daarna schreef hij als freelance journalist voor zakelijke titels als Brookz, Eigen Bedrijf en Ondernemen! Sinds 2010 werkt hij als manager online voor C365 Business Media, waar hij verantwoordelijk is voor de website Brookz.nl en Investormatch.nl.

Andere boeken door Wietze Willem Mulder

Over Peter Rikhof

Peter Rikhof is oprichter en algemeen directeur van Brookz, het grootste overnameplatform van Nederland. Als ondernemer was hij de afgelopen 15 jaar betrokken bij meer dan 10 koop- en verkooptransacties. Peter studeerde economie en journalistiek en was actief als journalist en hoofdredacteur bij o.a. De Telegraaf, Carp, Management Team en als oprichter van het ondernemersplatform Sprout.

Andere boeken door Peter Rikhof

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Overnamemarkt
1.1 Overnamemarkt
1.2 Type transacties
1.3 Voor u begint
De praktijk: Alexander den Boer

2. Waarom en hoe verkopen?
2.1 Motieven
2.2 Wijze van verkoop
2.3 Tijdsbestek
2.4 Doelstellingen
De praktijk: Bernd Damme

3. Adviseurs
3.1 Stel uw team samen
3.2 Welke adviseurs heeft u nodig?
3.3 Kosten
De praktijk: Pauline Grünberg

4. Verkoopklaar maken
4.1 Het duizend-dagen-plan
4.2 Waardecreatie
4.3 Financiële rapportages
De praktijk: Aldebert Wiersinga

5. Fiscale zaken
5.1 Aandelen versus activa/passiva
5.2 Aanpassen juridische structuur
5.3 Belastingdruk verlagen
5.4 Vastgoed
De praktijk: Herbert Jansen

6. Waardebepaling
6.1 Realiteitsbesef
6.2 Verplaats u in de koper
6.3 Accountingbenadering
6.4 Economische benadering
6.5 Financierbaarheid
De praktijk: Betty Merlijn

7. Zoeken & vinden
7.1 Informatiememorandum
7.2 Zoeken naar kopers
7.3 Beoordelen van kopers
7.4 De eerste afspraak
De praktijk: Harry Westerman

8. Onderhandelingen
8.1 Intentieverklaring
8.2 Voorbereidingen
8.3 Onderhandelingsproces
8.4 Dealstructuur
8.5 Garanties en vrijwaringen
De praktijk: Henry Dullink

9. Due diligence/contracten
9.1 Due diligence
9.2 Contracten
De praktijk: Durk Jan de Bruin

10. Na de deal
10.1 Bij de notaris
10.2 Bekendmaking
10.3 Uw leven na de verkoop
De praktijk: Maurice Buijs

Bronnen
Notities
Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hoe verkoop ik mijn bedrijf?