Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Contentmarketing vanuit je zakelijke DNA

Waarom je klant, jouw klant is

Paperback Nederlands 2018 9789089653840
Voormalig top 100Totaal 63 dagen
Verkooppositie 2259Hoogste positie: 11
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Contentmarketing is essentieel voor organisaties om hun doelgroepen te bereiken. Toch zie je vaak dat een strategie en een goede basis ontbreken. Hoewel er enthousiast gestart wordt, komt er na verloop van tijd weinig content uit de organisatie. Successen blijven dan ook uit. Hoe kom je erachter aan welke content je klanten behoefte hebben? Of nog belangrijker: waarom je klanten ooit klanten werden?

Start met het vaststellen van je unieke DNA. Wat maakt jouw organisatie tot een succes? Wat is de klik die jouw klant heeft met je organisatie? Dit boek biedt een concrete aanpak om samen met medewerkers en klanten te onderzoeken wat jouw unieke DNA is. Door middel van deze methode leer je de kern van je DNA vast te stellen en die te vertalen naar een concrete contentstrategie en -planning.

- Voor communicatie- en marketingprofessionals én hbo-studenten.
- Met deze methode leer je de kern van je DNA te vast te stellen en die te vertalen naar een content strategie en -planning.

Specificaties

ISBN13:9789089653840
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:160
Druk:1
Verschijningsdatum:22-3-2018
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (1)

Contentmarketing vanuit je zakelijke DNA - 'De lezer kan direct aan de slag'
Jeanine Dijkhuis | 8 juni 2018
Voor een consistent uitgedragen merk dienen organisatiedoel en marketingdoel als uitgangspunt voor het communicatiedoel. Hiermee leg je de basis voor een merkstrategie en kan een internal branding traject volgen.
Lees verder

Lezersrecensies

3.1 van de 5
36 stemmen
6
2
19
7
2

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Karin Garritsen: ‘Ik denk dat maar weinig organisaties hun echte DNA kennen’
Ronald Buitenhuis 12 juni 2018 Organisaties denken vaak vanuit een gewenste identiteit of gewenste positionering. Vaak matchen die totaal niet met de klantbeleving; het ervaren en/of werkelijke DNA. ‘Ken je je echte DNA niet, kun je ook geen goede contentmarketing doen’, constateert Karin Garritsen in haar nieuwe boek Contentmarketing vanuit je zakelijke DNA. En ook: ‘Als je medewerkers geen verhaal geeft, kunnen ze ook geen verhaal vertellen.’
preview
Contentmarketing vanuit je zakelijke DNA - Waarom je klant, jouw klant is
Karin Garritsen 27 maart 2018 Contentmarketing is essentieel voor organisaties om hun doelgroepen te bereiken. Toch zie je vaak dat een strategie en een goede basis ervoor ontbreken. Na een enthousiaste start komt er na verloop van tijd weinig content meer uit de organisatie.

Over Karin Garritsen

Karin Garritsen is mede-eigenaar van marketingadviesbureau Contentvisie. Tevens was zij ruim negen jaar hoofddocent Online Communicatie aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN). Vanuit haar praktijk ontwikkelde ze de zakelijk-DNA-methode om het DNA van organisaties in kaart te brengen. Ze heeft de methode met succes bij meer dan honderd bedrijven toegepast.

Andere boeken door Karin Garritsen

Inhoudsopgave

Voorwoord 9
Inleiding 13
De zakelijk-DNA-methode helpt je verder 14
De opbouw van het boek 15

1 Marketing en communicatie in een veranderende wereld 17
1.1 De wereld van nu 17
1.2 Welke aanpak past bij de wereld van nu? 24
1.3 Jouw rol verandert 31
1.4 Een nieuwe manier om je strategie te bepalen 36

2 De zakelijk-DNA-methode 37
2.1 De onderdelen van het DNA 37
2.2 De opbouw van het onderzoek 41
2.3 De modellen aan de basis van deze methode 48
2.4 Aan de slag met de zakelijk-DNA-methode 57

3 De uitgangspunten van je onderzoek bepalen 59
3.1 Bepaal je doelen 59
3.2 Welk merk ga je onderzoeken? 65
3.3 Wie is je doelgroep? 70
3.4 Begin aan je ontdekkingstocht 71

4 Het onderzoek uitvoeren 73
4.1 Werken met kaarten 74
4.2 Onderzoek het gewenste DNA 75
4.3 Onderzoek het werkelijke DNA 88
4.4 Onderzoek het ervaren DNA 96
4.5 Welke andere informatie heb je nog meer nodig? 107
4.6 Van informatie naar verwerking 111

5 Een contentstrategie en contentmarketingplan opstellen 113
5.1 Geef de informatie helder weer 113
5.2 Schrijf een overtuigend advies 122
5.3 Het creatieve contentproces 134

6 Aan de slag met content 135
6.1 De werking van content 135
6.2 Hoe kom je aan content? 146
6.3 Succes dankzij planning en discipline 150
6.4 Van planning naar uitvoering 155

7 De organisatie in beweging brengen 157
7.1 En dit is dan ons DNA! 157
7.2 Een organisatie klaar voor de start 162
7.3 De kwaliteit volgen en bijsturen 167
7.4 De nieuwe rol van de marketing- en communicatieprofessional 169

Geraadpleegde literatuur 171
Over de auteur 175

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Contentmarketing vanuit je zakelijke DNA